به گفته نماینده فراکسیون حزب «سکوی مخالفان برای زندگی» در پارلمان اوکراین، رییس‌جمهور این کشور از سوی رییس اطلاعات بریتانیا احضار شده است.

دستگاه اطلاعات بریتانیا، زلنسکی را احضار کرد

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از اسپوتنیک نوشت: «ایلیا کیوا»، نماینده فراکسیون حزب «سکوی مخالفان ‌برای زندگی» در پارلمان اوکراین اعلام کرد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری این کشور از سوی «ریچارد مور» رئیس دستگاه اطلاعات بریتانیا برای توضیح درباره پاره‌ای از امور احضار شد.

وی گفت: «کی‌یف هنوز در صحنه بین‌المللی جدی گرفته نمی‌شود. برای مثال در این زمینه به تجربه تماس بین زلنسکی و مور اشاره می‌کنم.»

این مقام اوکراینی افزود: «زلنسکی اخیرا از سوی اطلاعات بریتانیا احضار شد تا درباره برخی امور توضیح دهد. ‌شکل داستان این است که آن‌ها دستورهای صریحی را در ارتباط با موضع اوکراین در قبال بلاروس ارائه کردند.»

وی تصریح کرد: «پس از سفر زلنسکی به بریتانیا کی‌یف یادداشت‌های اعتراض‌آمیزی را صادر و اعلام کرد که به روابط دیپلماتیک و اقتصادی با مینسک پایان می‌دهد.»

کیوا با بیان اینکه بلاروس همیشه به ما به ویژه در مسائل دشوار کمک کرده است، تاکید کرد: «چنین مواضعی منافع بالادستی اوکراین را تامین نمی‌کنند.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید