به دنبال درگیری پراکنده میان مردم لبنان با نیروهای امنیتی این کشور در شمال لبنان، دستکم ۱۳ نفر زخمی شدند.

درگیری مردم و نیروهای امنیتی در لبنان ۱۳ زخمی برجای گذاشت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پایگاه خبری "لبنان ۲۴" اعلام کرد: درحالی که ارتش استقرار خود در اطراف شهر طرابلس را تقویت می کرد، چند فرد ناشناس اقدام به پرتاب نارنجک به روی نیروهای نظامی در روبروی پاسگاه "التل" در این شهر کرده‌اند.

براساس این گزارش این نارنجک موجب زخمی شدن یک تن از اعضای دستگاه اطلاعاتی و نیز یک نفر از دستگاه اطلاعات امنیت عمومی لبنان شد.

این پایگاه خبری همچنین گزارش داد که اغتشاش در اعتراضات در طرابلس همچنین موجب زخمی شدن ۵ ارتشی و یک تن از نیروهای امنیت داخلی لبنان شد.

تنها زخمی‌ها محدود به نیروهای دولتی و امنیتی لبنان نشد و۵ معترض نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند که برخی از آنان به بیمارستان شهر طرابلس منتقل شدند.

شهر طرابلس روز جمعه نیز شاهد یک راهپیمایی پراکنده بود و کودکان و جوانان لبنانی اعتراض خود را به وضعیت وخیم اقتصادی کشورشان اعلام کردند.

یک سال و نیم است که لبنانی‌ها از بحران اقتصادی بی‌سابقه رنج می‌برند، بحرانی که موجب کاهش شدید ارزش لیر واحد پول ملی لبنان شده است. همچنین کمبود سوخت، دارو و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است.

از آغاز بحران اقتصادی اخیر ارزش پول ملی لبنان نزدیک به ۹۰ درصد سقوط کرده و بیکاری به شدت افزایش یافته است

"جوزف عون" فرمانده ارتش لبنان هفته گذشته نسبت به شرایط بحرانی اقتصادی کشورش هشدار داد و گفت که نهاد نظامی ضامن امنیت وثبات در لبنان و منطقه است.

بحران سیاسی و اقتصادی لبنان که از اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد شدیدترین دوران بی‌ثباتی کشور از زمان پایان جنگ داخلی ۱۵ ساله این کشور در سال ۱۹۹۰ است.

بهای کالاهای اساسی و نرخ تورم به شکل سرسام آوری افزایش یافته و نهادهای مدنی و کارشناسان اقتصادی می‌گویند که حدود نیمی از جمعیت لبنان اکنون زیر خط فقر هستند.

دولت لبنان سال گذشته اعلام کرد که قادر نیست بدهی‌های خارجی خود را بپردازد و ذخایر ارزی بانک مرکزی این کشور که اقتصادش به شدت به واردات وابسته است به شدت کاهش یافته است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای مالی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول کمک مالی به لبنان را به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی عمیق و تشکیل دولت مستقل از نفوذ احزاب و گروه‌های سیاسی مشروط کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید