آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا، لغو تحریم‌ها علیه دولت نیکلاس مادورو را مشروط به پیشرفت گفت‌وگوهای داخلی ونزوئلا در راستای برگزاری انتخابات آزاد دانستند.

کشورهای غربی به دنبال لغو تحریم‌های ونزوئلا

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از نشریه ال موندو نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مارک گارنو وزیر امور خارجه کانادا با امضای بیانیه ای مشترک اعلام کردند: ما از پییشرفت اساسی و قابل اعتماد برای بازگرداندن فرآیندها و نهادهای اساسی دموکراتیک در ونزوئلا استقبال می‌کنیم و آماده بررسی سیاست‌های تحریمی بر اساس پیشرفت چشمگیر در مذاکراتی جامع هستیم.

به نوشته این نشریه، اتحادیه اروپا، کانادا و آمریکا که از زمان روی کارآمدن مادورو، تحریم‌های اقتصادی متعددی علیه کاراکاس وضع کرده اند، اکنون در اقدامی هماهنگ در تلاشند تا «دموکراسی را به این کشور بازگردانند».

خوان گوآیدو رهبر مخالفان در قالب طرح "توافق نجات ملی" ادعا کرده که از لغو تدریجی تحریم‌ها علیه دولت مادورو مشروط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری "آزاد و عادلانه" حمایت می‌کند اما مادورو در مقابل آغاز مذاکرات با مخالفان را  منوط به پایان اقدامات یکجانبه اجباری علیه ونزوئلا، به رسمیت شناختن کامل مجلس ملی تحت سلطه حزب حاکم و آزادسازی حساب‌های بانکی مسدود شده دولتی در خارج از این کشور دانسته است.

هنریک کاپریلس شخصیت برجسته مخالف در ونزوئلا که در انتخابات ۲۰۱۳، مغلوب مادورو شد، به تازگی در مصاحبه ای با شبکه بلومبرگ گفت: اکنون زمان و شرایط برای مذاکره بین مخالفان و دولت ونزوئلا نسبت به دو سال پیش بهتر شده است.  من معتقدم بسیاری چیزها در مقایسه با دو سال پیش تغییر کرده است و ترامپ دیگر در قدرت نیست.

تحریم ها عملیات بانکی بین المللی ونزوئلا را آنچنان تحت تاثیر قرار داده است که برخی بانکهای محلی و بانک مرکزی حمایت نهادهای جهانی را برای جابجایی پول از ونزوئلا یا به مقصد این کشو، از دست داده اند.

با وجود آنکه واشنگتن ادعا می کند این تحریم ها برای محدود کردن روابط تجاری و مالی مادورو اعمال شده و شرکت‌های خصوصی را برای تجارت در خارج از کشور ممنوع نمی کند، اما فشار سنگین این تحریم ها را همه مردم ونزوئلا تحمل می کنند.

آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا،  با حمایت از خوان گوایدو رهبر حزب مخالفان این کشور نفت خیز حوزه آمریکای لاتین و ایجاد اختلاف و مداخله جویی در امور داخلی این کشور،  همواره در پی سرنگونی دولت مادورو و استعمار این کشور بوده است.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید