۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 55264881

هزینه معاملات استاندارد ۰.۳٪ بین کلیه اعضای یک گروه نقدینگی تقسیم می شود. طبیعتاً استخرهایی که بیشترین سوداگران را به خود جلب می کنند، اما کمترین تأمین کننده نقدینگی را دارند، سودآورترین فرصت ها هستند.

ارز دیجیتال یونی سواپ Uniswap

  • Uniswap محبوب ترین صرافی غیرمتمرکز Ethereum است.
  • علاوه بر تجارت ارزهای رمزنگاری شده، کاربران می توانند سهام خود را در استخرهای نقدینگی مشارکت کنند و به تصمیمات حاکمیت رأی دهند.
  • این صرافی از ارز دیجیتال UNI برای مدل حکمرانی خود استفاده می کند.

ارز دیجیتال یونی سواپ Uniswap یک تبادل غیرمتمرکز (DEX) است. این به کاربران امکان می دهد تا توکن های مختلف ERC-۲۰ مبتنی بر Ethereum را از یک رابط وب ساده مبادله کنند.

Uniswap در حال حاضر محبوب ترین DEX است. از اکتبر ۲۰۲۰ ، ۲.۱ میلیارد دلار در قراردادهای خود تضمین شده است که ۲۰٪ از کل ارزش قفل شده در برنامه های DeFi را تشکیل می دهد. همچنین حجم معاملات روزانه آن ۲۶۳ میلیون دلار است که حدود ۹۵٪ از کل معاملات DEX را تشکیل می دهد.

سرانجام ، با ۳۸۰۰۰ کاربر روزانه محبوب ترین DEX توسط کاربران است.

این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ توسط Hayden Adams ، توسعه دهنده Ethereum ایجاد شد. دو توسعه دهنده دیگر به نام های Noah Zinsmeister و Dan Robinson نیز در این پروژه سهیم بوده اند.

این مقاله بر روی Uniswap v۲ متمرکز است، که اکثر قریب به اتفاق معاملات Uniswap را کنترل می کند و ویژگی های خاصی را ارائه می دهد. با این حال ، لازم به ذکر است که Uniswap v۱ هنوز عملیاتی است.

ارز دیجیتال یونی سواپ Uniswap

Uniswap چه ویژگی هایی را ارائه می دهد؟

به عنوان یک DEX ، Uniswap به دلایل مختلف غیرمتمرکزتر است و بنابراین انعطاف پذیرتر از بسیاری از مبادلات دیگر است.

هر رمز مبتنی بر Ethereum قابل معامله است: این پروتکل فرآیند لیست بندی ندارد و همچنین هزینه لیست را نیز دریافت نمی کند. در عوض، کاربران توکن های خود را در استخرهای نقدینگی شرط بندی می کنند، که تعیین می کند کدام توکن ها ذکر شده باشند. در Uniswap v۲، ارائه دهندگان نقدینگی می توانند هر دو علامت ERC-۲۰ را بدون نیاز به استفاده از خود ETH در یک جفت تجاری ترکیب کنند.

البته، هر جفت تجاری احتمالی در دسترس نیست، اما پوشش Uniswap چشمگیر است. طبق گفته CoinGecko ، بیش از ۲ هزار جفت معاملاتی ارائه می دهد و از هر صرافی دیگر پیشی می گیرد.

وجوه در بازداشت نگهداری نمی شوند: Uniswap خود وجوه کاربر را در اختیار ندارد. در عوض، وجوه به طور کامل توسط قراردادهای هوشمند کنترل می شوند. این قراردادها همه جنبه های تجاری را کنترل می کنند. قرارداد Uniswap قراردادهای جداگانه ای برای رسیدگی به هر جفت تجاری ایجاد می کند ، در حالی که قراردادهای پیرامونی از سیستم به روش های دیگر پشتیبانی می کنند.

از نظر عملی، این بدان معنی است که وجوه پس از پایان هر معامله بلافاصله به کیف پول کاربران واریز می شود. هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که بتواند وجوه کاربر را توقیف کند. این همچنین بدان معنی است که کاربران نیازی به ارائه اطلاعات هویت (KYC) یا ایجاد حساب کاربری ندارند.

این ویژگی ها همه در بین DEX ها امری عادی است.

توسعه دهندگان می توانند Uniswap را گسترش دهند: توسعه دهندگان Uniswap را فورک کرده و تغییراتی مانند SushiSwap ، KingSwap و Zuniswap را ایجاد کرده اند.

آنها همچنین رابط های سفارشی مانند Uniswapdex.com و Uniswap.ninja ایجاد کرده اند که دسترسی به Uniswap خود را فراهم می کند اما با تغییرات جزئی. سرانجام، جمع کننده های مبادله ای مانند ۱inch می توانند Uniswap را در خدمات خود بگنجانند.

هرکسی می تواند نقدینگی خود را تأمین کند: سرمایه گذاران می توانند با قرار دادن توکن های خود در استخرهای نقدینگی Uniswap از هزینه های Uniswap درآمد کسب کنند. پروژه ها همچنین می توانند منابع مالی نقدینگی را برای تسهیل تجارت معامله کنند.

ارز دیجیتال یونی سواپ Uniswap

هزینه های رقابتی: DEX برای هر معامله ۰.۳٪ کارمزد می گیرد. این هزینه ها به متوسط صنعت نزدیک هستند: اکثر مبادلات رمزنگاری دیگر هر معامله ۰.۱٪ -۱٪ دریافت می کنند. (با این حال ، توجه به این نکته مهم است که هزینه های گس اتریوم می تواند هزینه های تجارت را به طرز چشمگیری افزایش دهد ؛ وقتی توسعه دهندگان Ethereum این مسئله را حل کنند ، این تغییر می کند.)

توکن UNI چیست؟

Uniswap در ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰ توکن حاکمیتی به نام UNI معرفی کرد. این شرکت ICO یا فروش توکن دیگری را اجرا نکرد. درعوض ، توکن ها را طبق یک برنامه تنظیم شده برای انتشار توزیع می کند.

Staking چقدر سودآور است؟

همانطور که گفته شد، Uniswap به کاربران امکان می دهد تا با قرار دادن توکن های خود در یک مجموعه نقدینگی، درآمد کسب کنند. این پلتفرم تعداد زیادی از کاربران را به دنبال سود جلب کرده است. سرمایه گذاران بیشترین مقدار قفل شده فعلی Uniswap را در طی افزایش محبوبیت در سپتامبر ۲۰۲۰ واریز کردند.

با این حال ، افزایش مشارکت لزوماً به معنای سودآوری مشارکت برای همه نیست.

هزینه معاملات استاندارد ۰.۳٪ بین کلیه اعضای یک گروه نقدینگی تقسیم می شود. طبیعتاً استخرهایی که بیشترین سوداگران را به خود جلب می کنند، اما کمترین تأمین کننده نقدینگی را دارند، سودآورترین فرصت ها هستند.

علاوه بر این، این نوع فرصت سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد: سرمایه گذاران باید خسارات ناشی از تغییر ارزش رمزهای سهام خود را با گذشت زمان تخمین بزنند. یکی از مفسران خاطرنشان می کند:

"بدون دانستن میزان معاملات در این میان ، دشوار است که بدانید معامله بین درآمد حاصل از کارمزد و زیان ناشی از حرکتهای جهت دار چیست."

منبع: ارز دیجیتال

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید