تست دوپینگ ملی‌ پوش المپیکی کاراته ایران مثبت شد و حضور در المپیک را از دست داد.

شوک به ورزش ایران/ ملی‌پوش کاراته دوپینگی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تست دوپینگ ملی‌پوش کاراته و یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران برای مدال آوری در المپیک مثبت شد.

بر این اساس تست دوپینگ ملی‌ پوش المپیکی کاراته ایران که مدال طلای جهان و چندین مدال رنگارنگ قاره‌ای و بین‌المللی را در کارنامه دارد، مثبت شد.

از وی چندی پیش در رویداد بین‌المللی تست دوپینگ گرفته می‌شود که نتیجه آن مثبت اعلام شده و این مساله به اطلاع فدراسیون نیز می‌رسد. با این اوصاف این کاراته‌کا که یکی از امیدهای اصلی ایران کاروان ایران بود، حضور در المپیک را از دست داد.

 این در حالی است که تست دوپینگ یک بانوی رزمی‌کار از رشته دیگر هم مثبت شده است. وی هم قرار بود در مسابقات تیمی شرکت کند و اکنون فدراسیون مربوط می‌تواند فرد دیگری را جایگزین کند.

مسابقات تیمی این رشته رزمی در المپیک توکیو به صورت نماندین برگزار می‌شود و مدال آن در جدول توزیع مدال ها محاسبه نمی‌شود.

مبحث آموزش برای آشنایی ورزشکاران با داروها از مسائلی است که در سال‌های اخیر مشکلات زیادی برای ورزشکاران ایجاد کرده است.بنظر می‌رسد ارگان های ورزشی و فدراسیون ها باید با جدیت بیشتری این مبحث را دنبال کرده و در راستای همکاری با چند پزشک خاص تجدید نظر کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید