معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ضمن اعلام تشدید جنگ در ۱۵ ولایت این کشور از کنترل طالبان بر برخی از شهرستان‌ها در شمال افغانستان خبر داد.

جنگ در ۱۵ ولایت افغانستان شدت گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، فواد امان «معاون سخنگوی» وزارت دفاع افغانستان گفت: جنگ در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور بخصوص در شمال افغانستان شدت پیدا یافته است.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی در طول ۲۴ ساعت با نیروهای تروریستی در مناطق مختلف درگیر هستند، افزود: در بیشتر از ۱۵ ولایت درگیرها به طور مستمر ادامه دارد و در برخی روزها حتی در ۲۰ ولایت جنگ جریان دارد.

امان ادامه داد: نیروهای امنیتی افغانستان در موقعیت بهتری قرار دارند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و انسجام نیروها تمام مناطقی که بخصوص در شمال از دست دولت خارج شده به زودی از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع تاکید کرد که نیروهای امنیتی در حالت پیشروی قرار دارند و همچنین در ولایت‌های مختلف مردم به صورت داوطلبانه علیه نیروهای تروریستی در حال مبارزه هستند.

امان همچنین در پاسخ به آمار دقیق سقوط شهرستان‌های افغانستان نیز گفت: متاسفانه در شمال افغانستان در ولایت‌های بلخ، قندوز، تخار، فاریاب و جوزجان برخی از شهرستان‌ها به تصرف طالبان در آمده است.

وی با بیان اینکه مناطقی که طالبان به کنترل در آورده به معنای پیروزی و تصرف نیست، توضیح داد: طالبان توان نگهداری و کنترل این مناطق را ندارد و بابرنامه ریزی مشخصی که وزارت دفاع دارد به زودی این مناطق از کنترل این گروه خارج خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع بدون اشاره به آمار دقیق شهرستان‌های سقوط کرده، گفت: بسیاری از مناطقی که طالبان اعلام می‌کند از کنترل دولت خارج کرده، صحت ندارد و نیروهای امنیتی در آنجا حضور دارند و درگیری در این مناطق در جریان است.

وی با بیان اینکه جنگ افغانستان پیچیده است و کشورهای بسیاری از طالبان حمایت کرده و سلاح در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، گفت: گروه‌های تروریستی مختلفی از جمله ازبکستانی ها، تاجیکستانی هاو پاکستانی‌های و عرب‌ها در جنگ افغانستان حضور دارند.

امان در ادامه گفت: عملیات‌های ارتش در شمال افغانستان افزایش پیدا کرده و عملیات ویژه و شبانه در این مناطق شدت گرفته است و به زودی عملیات برای بازپس گیری مناطق از دست رفته آغاز خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع در پایان گفت که نیروهای امنیتی آمادگی دارد کمک‌های لازم را برای بسیج مردمی شکل گرفته انجام دهد.

این در حالی است که براساس آمار نشریه لانگ وار ژورنال بیش از ۳۷ ولایت افغانستان طی ماه گذشته به دست طالبان سقوط کرده و ارتش افغانستان تاکنون تنها ۳ شهرستان را از کنترل طالبان خارج کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید