"استراتژی جامع" برای مبارزه با خشونت با اسلحه و سایر جنایات در سراسر آمریکا از سوی جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور اعلام شد.

رونمایی بایدن از "استراتژی جامع" مقابله با خشونت با اسلحه در آمریکا

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از آناتولی نوشت: بایدن پس از یک میزگرد با هدف جلوگیری از جرائم خشن در کاخ سفید ابتدا با اشاره به فروشندگان اسلحه گفت: ۹۰٪ اسلحه‌های غیرقانونی که در صحنه‌های جنایت پیدا شده توسط ۵٪ فروشندگان اسلحه فروخته شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: و این بازرگانان مرگ برای سود خود قانون را زیر پا می گذارند. آنها اسلحه‌هایی را می‌کشند که مردم بیگناه را می‌کشد. این اشتباه است. این غیر قابل قبول است.

بایدن گفت که وزارت دادگستری "سرکوبی اساسی" را برای جلوگیری از جریان اسلحه‌ای که برای ارتکاب جنایات خشن استفاده می شود، آغاز خواهد کرد. بایدن گفت: این برای فروشندگان اسلحه که عمداً قوانین و مقررات اصلی موجود را نقض می‌کنند ، تحمل صفر است. بگذارید تکرار کنم: تحمل صفر". "اگر شما به طور خودخواسته اسلحه را به شخصی که داشتن آن ممنوع است بفروشید، اگر شما عمداً بررسی پیش زمینه نمی کنید. پیام من به شما این است: ما شما را پیدا خواهیم کرد و مجوز فروش اسلحه شما را خواهیم گرفت.

وی گفت: ما اطمینان خواهیم داد که شما نمی‌توانید مرگ و ضرب وشتم را در خیابان‌های ما بفروشید. این دوره خشم باید پایان یابد و ما آن را پایان خواهیم داد. اخلال در قاچاق غیرقانونی اسلحه اقدام دیگری برای مهار خشونت است و وزارت دادگستری در حال ایجاد پنج نیروی جدید برای سرکوب قاچاق غیرقانونی اسلحه در کریدورهای عرضه سلاح به شهرهایی مانند نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، واشنگتن دی سی و منطقه خلیج (سانفرانسیسکو) است. مجریان قانون و دادستان های محلی و فدرال قادر به هماهنگی بهتر در امر پیگرد قانونی قاچاق غیرقانونی اسلحه در خطوط شهر و ایالت خواهند بود.

به عنوان سومین اقدام به عنوان بخشی از استراتژی خود، رئیس جمهور آمریکا بودجه ایالت‌ها، شهرها و شهرستان‌ها را برای اجرای قانون و پیشگیری از جرم اعلام کرد و گفت: در میان بیماری همه گیر کرونا، مجبور شدیم با یک بحران دوم بهداشت عمومی مقابله کنیم: خشونت با اسلحه.

برای اقدام چهارم، رئیس جمهور گفت که وی در مورد لزوم حمایت از مداخله در خشونت در جامعه بحث کرده است؛ برنامه های محلی که از اعضای جامعه و رهبران معتمد برای کار با افرادی که به احتمال زیاد مرتکب جنایت با اسلحه می شوند یا قربانی جنایت با اسلحه می شوند، استفاده می کند.

بایدن گفت: ما می دانیم که آنها چه کسی هستند. آنها مداخله می کنند قبل از اینکه خیلی دیر شود - این قطع کننده‌ها - حرارت را پایین می‌آورند ، چرخه تلافی را متوقف می کنند، مردم را به خدمات اجتماعی متصل می کنند. و این کار موثری است. وی همچنین خاطرنشان کرد که برنامه های مداخله در خشونت در جامعه، در بسیاری از جاها تا ۶۰٪ کاهش خشونت نشان داده است.

بایدن استراتژی خود را با درخواست یک تلاش متحد برای کاهش خشونت با اسلحه به پایان رساند و گفت: ما این فرصت را داریم که اکنون گرد هم آییم - به عنوان دموکراتها و جمهوری خواهان، به عنوان هموطنان آمریکایی - برای انجام اولین مسئولیت دولت و دموکراسی خود: حفظ امنیت یکدیگر. دیگر بس است."

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید