جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: انتخابات در لیبی مشروعیت دولت و مقامات این کشور و نیز خروج نیروهای خارجی آرامش این کشور را تأمین خواهد کرد.

خروج نیروهای خارجی از لیبی تنها راه اطمینان از ادامه آتش‌بس است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار خروج همه نیروهای خارجی از لیبی شد و خاطرنشان کرد که این تنها راه اطمینان از ادامه آتش بس است.

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری «روسیا الیوم» در مقر "کنفرانس برلین ۲" در مورد لیبی گفت: اهمیت چالش های پیش روی لیبیایی ها انتخابات پایان سال و اطمینان از ادامه آتش بس است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مشروعیت دولت و مقامات این کشور و نیز خروج نیروهای خارجی آرامش این کشور را تأمین خواهد کرد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا هر زمان به لیبی کمک کند.

بورل افزود: این اتحادیه بر اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ممنوعیت عرضه سلاح به لیبی و جلوگیری از تجارت غیرقانونی نفت لیبی نظارت خواهد کرد.

روند پایان دادن به اختلاف‌های داخلی که ریشه در حضور نیروهای خارجی در لیبی دارد، از دوشنبه و با اعلام واشنگتن مبنی بر مذاکره با برخی از احزاب مهم این کشور در خصوص خروج نیروهای خارجی و نیابتی از لیبی، پیش از انتخابات برنامه‌ریزی شده برای پایان دسامبر ۲۰۲۱ وارد مرحله جدیدی شده است. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی ۲۴ دسامبر (سوم دی ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

لیبی پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور این کشور در سال ۲۰۱۱ به دلیل اختلاف‌های جناح‌های مختلف با جنگ داخلی روبرو شده است؛ دولت «وفاق ملی» لیبی مورد حمایت کشورهایی چون قطر، ترکیه، برخی کشورهای اروپایی، سازمان ملل است، اما کشورهایی مانند مصر، روسیه، عربستان و امارات از ارتش «خلیفه حفتر» ژنرال بازنشسته مستقر در «بنغازی» و «طبرق» حمایت می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید