مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: الگوی مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه ۱۴ هزار لیتر (۱۴ مترمکعب) آب است.

مصرف آب تهرانی‌ها بیشتر از میانگین کشوری است / به اندازه حجم ۲ سد ماملو و لتیان کاهش منابع آبی داریم

به گزارش سلام نو به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهرانی‌ها تا ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند.

محمدرضا بختیاری، با بیان اینکه تهرانی‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری آب مصرف می‌کنند، گفت: متوسط مصرف آب هر شهروند ۲۴۰ لیتر در شبانه روز است که این رقم در کشور ۲۰۰ لیتر است، این افزایش مصرف دلایل مختلفی دارد. ۵۰ درصد مردم تهران کمتر از حد نرمال که ۱۴ مترمکعب است، آب مصرف می‌کنند و ۳۰ درصد تهرانی‌ها کمی بیش از الگوی مصرف و ۲۰ درصد مصرف غیرمتعارف دارند.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب در روز گذشته در تهران به سه میلیارد و ۶۲۰ میلیون لیتر رسید، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. از روز گذشته برای مشترکان پرمصرف و بد مصرف اخطار ارسال شده است و در صورت تداوم افزایش، محدودیت مصرف را اعمال می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: الگوی مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه ۱۴ هزار لیتر (۱۴ مترمکعب) آب است. واحدهای مسکونی که تا ۲۸ هزار لیتر (۲۸ مترمکعب) آب در ماه مصرف کنند جزو پرمصرف‌ها و گروهی که بیش از ۲۸ مترمکعب آب در ماه مصرف کنند در رده بدمصرف‌های آب استان تهران قرار می‌گیرند.

کاهش منابع آبی به اندازه حجم آب دو سد

بختیاری با اشاره به اینکه سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است، اظهار داشت: اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی است، در همین راستا با هماهنگی‌های انجام‌شده با استانداری تهران، تمامی ادارات و نهادهای دولتی این استان مکلف هستند تا مصارف خود را ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران از اسفندماه سال ۹۸ تا کنون روزانه بیش از سه میلیون متر مکعب مصرف آب در سطح استان مصرف شده است که این رقم بی سابقه بوده است. دلایل مختلفی باعث افزایش مصرف آب شده است، امسال به لحاظ وضعیت بارندگی بدترین سال در ۵۰ سال اخیر بوده است و شاهد کاهش ۳۵ درصد میزان بارندگی در کشور و ۳۷ درصدی استان تهران هستیم.

وی افزود: وضعیت ذخایر سدهای ۵ گانه سال گذشته بیش از یک میلیارد متر مکعب بوده که امسال به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب به اندازه حجم ۲ سد ماملو و لتیان کاهش منابع آبی داریم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید