دانشمندان چینی در جدیدترین تحقیقات خود از کشف فسیل غول‌پیکرترین کرگدن دنیا که ۲۲میلیون سال قدمت دارد، خبر دادند.

کشف فسیل کرگدن غول‌پیکر ۲۲میلیون‌ساله‌ / تصاویر

به گزارش سلام نو، طبق مطالعه جدیدی که منتشر شده است، دانشمندان چینی بقایای دو کرگدن عظیم‌الجثه را با قدمت ۲۲میلیون‌ساله در استان "گانسو"ی چین کشف کردند.

پایگاه خبری "NBC" در این باره نوشت، طبق گفته دانشمندان این کرگدن‌های عظیم‌الجثه حدود ۲۰ فوت ارتفاع و همچنین بیش از ۲۰ تن وزن داشتند و این باعث می‌شود که آنها بزرگتر از پستانداران و بزرگترین پستاندار زمینی باشند که تاکنون زندگی کرده‌اند.

فسیل‌های جدید در ماه مه سال ۲۰۱۵ در منطقه "Linxia" در استان "گانسو" در شمال غربی چین پیدا شدند؛ یک فسیل از جمجمه، استخوان فک و دندان‌ها و مهره اطلس ـ جایی که سر به ستون فقرات متصل می‌شود ـ تشکیل شده است در حالی که دیگری از سه مهره تشکیل شده است.

دانشمندان از این بقایا حیوانات باستانی را بازسازی کرده‌اند و طبق تحقیقات منتشرشده در مجله "ارتباطات زیست‌شناسی"، آنها به‌اندازه کافی تفاوت در اسکلت خود دارند تا آنها را به‌عنوان یک گونه جدید طبقه‌بندی کنند.

دانشمندان این حیوانات را "Paraceratherium linxiaense" لقب داده‌اند؛ نخستین نام از گروه گسترده‌تری از کرگدن‌های غول‌پیکر و دومین نام از منطقه‌ای است که در آن پیدا شده‌اند.

طبق تحقیقات انجام‌شده هیچ‌یک از کرگدن‌های غول‌پیکر دارای شاخ در بینی خود نبودند؛ گرچه آنها اجداد کرگدن‌های مدرن هستند.

"تائو دنگ"، مدیر "انستیتوی دیرینه‌شناسی" در آکادمی علوم چین در پکن توضیح داد که منطقه "لینگشیا" از دهه ۱۹۵۰ به بعد با فسیل معروف بوده است و بقایای حیوانات زیادی در این منطقه کشف شده است.

آثار باستانی | آثار تاریخی، کشور چین،

آثار باستانی | آثار تاریخی، کشور چین،

آثار باستانی | آثار تاریخی، کشور چین،

 
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید