نیچروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق که به اردن سفر کرده است با پادشاه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار نیچروان بارزانی با پادشاه اردن در امان

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شفق نیوز نوشت: نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که در جریان دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن در امان در خصوص روابط دوجانبه بین اقلیم کردستان عراق و اردن، همکاری اقتصادی، چالش‌های منطقه‌ای و سایر مسائل مهم و مورد توجه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در ادامه افزود: ما روابط ریشه‌دار و عمیق خود با اردن را ارج می‌نهیم و خواهان تقویت بیشتر آن هستیم.

نیچروان بارزانی صبح روز چهارشنبه در سفری رسمی وارد امان، پایتخت اردن شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق به محض ورودش به فرودگاه بین‌المللی علیاء مورد استقبال شماری از مسئولان این کشور و همچنین حیدر العذاری، سفیر عراق در اردن قرار گرفت.

ریاست اقلیم کردستان عراق پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیچروان بارزانی با عبدالله دوم درباره روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری میان اقلیم کردستان و اردن و همچنین آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو خواهد کرد.

در همین راستا، فلاح مصطفی، مشاور برجسته رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران اردنی گفته بود، نیچروان بارزانی با پادشاه و مسئولان اردنی در خصوص شماری از پرونده‌ها از جمله اوضاع امنیتی و مسائل مربوط به امنیت و منطقه، روابط بین عراق و اردن و توسعه آن، روند سیاسی و انتخابات رایزنی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود، اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به روابط دوستانه با تمامی کشورها تمایل دارند و بدون شک وضعیت سیاسی و امنیتی در عراق تاثیر مستقیمی بر اردن دارند.

مصطفی همچنین اظهار داشت، دو طرف اوضاع سوریه و پیامدهای آن بر دو کشور و کل منطقه را مورد بررسی قرار خواهند داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید