کتلت از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است، در گزارش زیر طرز تهیه کتلت مرغ را به شما آموزش خواهیم داد.

دستور پخت کتلت مرغ | چه کار کنیم کتلت خشک نشود

کتلت یکی از خوشمزه‌ترین غذای ایرانی است که هرچند با سلیقه‌ها و دستورهای مختلف پخت می‌شود و شاید به ظاهر آماده کردن آن راحت باشد. ولی وقتی قرار بر این است که تعداد زیادی از آن را درست کنید وقت‌گیر و سخت به نظر می‌رسد. اما مطمئن باشید این غذا وقتی با سنگک داغ و ترشی و مخلفات دیگر سرو شود، آنقدر خوشمزه و خوش خوراک است که تمام آن دردسرها از ذهنتان پاک می‌شود.

      ترفندی ساده برای خرد کردن پیاز | این مهارت ضروری را یاد بگیریم     برای کتلت می‌توانید هم از گوشت قرمز و هم از گوشت سفید استفاده کنید و آن را با سبزیجات محلی یا ادویه‌های مختلف با آرد سوخاری مزه‌دار کنید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه کتلت مرغ را با هم مرور کنیم.

  مواد لازم (برای ۳ نفر)  سینه مرغ یک عدد

 پیاز متوسط یک عدد

 سیب زمینی بزرگ سه عدد

 تخم مرغ یک عدد

 آرد سفید به مقدار لازم

 نمک و فلفل به مقدار لازم

 زعفران به مقدار لازم

 

  طرز تهیه کتلت مرغ  

مرحله اول

  اول از همه استخوان‌های مرغ را جدا کنید و آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید. برای این که کتلت خشک نشود، مقداری چربی گوسفندی هم می‌توانید با مرغ‌ها چرخ کنید.

  مرحله دوم

  یک کاسه بزرگ بردارید و سیب زمینی‌ها را به صورت جداگانه با رنده ریز، داخل آن رنده کنید. پیاز را هم داخل کاسه رنده کنید. تخم مرغ را هم داخل کاسه بشکانید و با دست‌تان شروع به ورز دادن مواد کنید تا مایه کتلت کاملا منسجم و یکدست شود.

  مرحله سوم

  حالا نوبت به اضافه کردن ادویه‌ها و زعفران است. نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. زعفران را هم که از قبل دم کردید اضافه کنید و دوباره مواد را ورز دهید. مایه کتلت آماده است.

  مرحله چهارم

  یک تابه بردارید. داخل آن مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود. حالا به اندازه ۱ عدد گردو از مواد بردارید و به کمک کف دست پهن کنید.

  مرحله پنجم

  قطر کتلت نباید آنقدر زیاد باشد که خام بماند و نه آنقدر نازک که خشک شود و بسوزد. حدود یک سانتی‌متر ضخامت کافی است.

  کتلت‌ها را داخل آرد سفید بغلتانید و داخل روغن قرار دهید.

  حرارت را متوسط کنید تا داخل کتلت خام نماند و روی آن بسوزد. بعد از این که یک طرف کتلت‌ها سرخ شد، آن‌ها را برگردانید و طرف دیگر هم سرخ کنید. / کتاب کاله

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید