شکر یک جایگزین خارق‌العاده و مؤثر برای موم است. خمیر شکر می‌تواند به عمق مو نفوذ کند تا کل مو را بیرون بکشد. خمیر شکر تا دمای بدن گرم می‌شود، خیلی داغ نمی‌شود و سوختن پوست با این خمیر تقریبا غیرممکن است.

از بین بردن موهای زائد با شکر

به گزارش سلام نو، وجود قند به دوران مصر برمی‌گردد. از بین بردن موها بخشی اساسی از عادت‌های نظافت مصریان بود. آن‌ها از یک خمیر ساده و بر پایه عسل برای از بین بردن مو بدون چسبیدن به پوست اطراف استفاده می‌کردند که این روشی است که اکنون به آن موزدایی با شکر گفته می‌شود.

امروزه در موزدایی با شکر از یک خمیر کاملا طبیعی ساخته شده از شکر، اسیدسیتریک (به‌عنوان‌مثال آب‌لیمو) و آب استفاده می‌شود. خمیر فقط به مو و سلول‌های مرده پوست در خارجی‌ترین لایه پوست می‌چسبد. موزدایی با شکر گزینه ملایمتری نسبت به اپیلاسیون است، زیرا در آن احتمال تحریک یا آسیب پوست کمتر است.

شکر یک جایگزین خارق‌العاده و مؤثر برای موم است. خمیر شکر می‌تواند به عمق مو نفوذ کند تا کل مو را بیرون بکشد. خمیر شکر تا دمای بدن گرم می‌شود، خیلی داغ نمی‌شود و سوختن پوست با این خمیر تقریبا غیرممکن است. دو مورد از بزرگ‌ترین مزایای موزدایی با شکر این است که برای پوست تحریک‌پذیری کمتری دارد و حتی پس از اولین استفاده از آن، موهای زائد بسیار ریزتر از قبل رشد می‌کنند.

از موم شکر می‌توان در همه جای بدن استفاده کرد

از بین بردن موهای زائد با شکر

هرجایی از بدن را که می‌توانید موم معمولی بزنید، می‌توانید موم شکر هم بزنید! این روش برای تمام مناطق بدن عالی است. خمیر شکر با انواع مختلف موهای بدن از موهای نرم تا موهای ضخیم و ریشه‌دار سازگاری دارد و قابل استفاده است. به‌طورمعمول خمیرهای نازک‌تر برای موهای ظریف و نواحی حساس بدن استفاده می‌شوند، درحالی‌که خمیرهایی با قوام ضخیم‌تر برای موهای قوی‌تر استفاده می‌شود. شکر حتی به پوست ظریف صورت نیز آسیب نمی‌رساند.

مزایای موزدایی با شکر نسبت به اپیلاسیون با موم چیست؟

از بین بردن موهای زائد با شکر

● شکر کاملا طبیعی است و مزایای ارگانیک نیز دارد.

● خمیر شکر بدون رزین یا رنگ است

● شکر کمتر به پوست آسیب می‌زند

● برای پوست‌های حساس بی‌خطر است

● نسبت به باکتری‌ها مقاوم است

شکر روش بهتری برای از بین بردن موقت موهای زائد در مقایسه با اپیلاسیون است. استفاده از این روش زیبایی فواید زیادی دارد، ازجمله تمیز کردن آسان زیرا محلول در آب است، جزء مواد طبیعی است و به‌طورکلی برای پوست‌های حساس بهتر است. مراجعه به متخصص زیبایی که آموزش رسمی در مورد موزدایی با قند را دیده و گواهی رسمی دریافت کرده‌اند بسیار مهم است.

آیا موزدایی با شکر کمتر از اپیلاسیون درد دارد؟

از بین بردن موهای زائد با شکر

موزدایی با شکر مو را در جهت رشد طبیعی آن از بین می‌برد درحالی‌که اپیلاسیون معمولاً مو را در جهت مخالف رشد طبیعی مو از بین می‌برد. به همین دلیل اغلب مشتریان این روش را کمتر دردناک می‌دانند به‌خصوص اگر این روش به‌طور صحیح انجام شده باشد، هرچند تجربه اول ممکن است دردناک باشد.

 بااین‌حال عوامل زیادی ازجمله میزان تحمل درد شخص، ژنتیک و اندازه ریشه موها در میزان دردناک بودن این روش نقش دارند. هرچه ریشه موها بزرگ‌تر باشد، احتمال ناراحتی و درد بیشتر است. اما درنهایت بیرون کشیدن موهای زائد به‌هرحال مقداری درد به همراه خواهد داشت.

مراقبت‌های پیش از موزدایی با شکر

از بین بردن موهای زائد با شکر

بیشتر موارد منع استفاده از اپیلاسیون برای خدمات موزدایی با شکر نیز اعمال می‌شود. رتینوئیدهای موضعی (به‌عنوان‌مثال ترتینوئین و رتینول)، ایزوترتینوئین (معروف به آکوتان)، استروئیدهای موضعی و خوراکی و آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی می‌توانند پوست را حساس‌تر کنند. متخصصان زیبایی از مشتریان می‌خواهند که فرم رضایت‌نامه‌ای را پر کنند که در آن در مورد مشکلات پزشکی، آلرژی‌ها، حساسیت‌های پوستی و داروها سوال می‌شود. آن‌ها همچنین از شما می‌پرسند که آیا در خدمات قبلی موزدایی مشکلی وجود داشته است یا خیر؟

از مشتریان خواسته می‌شود که نام تمام محصولات مراقبتی شخصی را که به‌ منظور مواد ضد پیری، آکنه یا ... استفاده می‌کنند درج کنند، زیرا این مواد می‌توانند پوست را حساس کنند. متخصصان زیبایی باید همیشه قبل از انجام هرگونه درمان، به دنبال کبودی، بثورات، زخم باز، آفتاب‌سوختگی و تبخال باشند. سپس قبل از موزدایی تست حساسیت به خمیر شکر انجام شود.

مراقبت‌های پس از موزدایی با شکر

مهم است که به مشتریان در مورد نحوه نگهداری پوست بعد از موزدایی مشاوره دهید. آن‌ها باید تعادل بین لایه‌برداری و آبرسانی را رعایت کنند. ازآنجاکه مو دوباره رشد کرده و سعی می‌کند از سطح پوست خارج شود، باید به‌راحتی امکان رشد از طریق پوست را پیدا کند. یک متخصص زیبایی باید همیشه بعد از ارائه خدمات، برگه مشاوره مراقبت‌های ویژه شکر را تهیه کند. برخی از نکات کلی مراقبت‌های شکر بعد از مراقبت شامل موارد زیر است:

● بلافاصله پس از موزدایی از رفتن به حمام، سالن بدن‌سازی و جکوزی خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.

● از استفاده از صابون یا شوینده‌های معطر روی پوست خودداری کنید، زیرا ممکن است پوست خیلی خشک شود. در عوض یک روش شستشوی  مرطوب کننده را انتخاب کنید.

● با استفاده از دستکش لایه‌بردار هفته‌ای ٢-٣ بار پوست خود را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری پوست نباید بیش از ١ الی ٢ دقیقه به طول بینجامد.

● پوست را با یک روغن طبیعی مانند روغن جوجوبا یا لوسیون مخصوص پوست‌های حساس مرطوب نگه دارید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید