زمین ما سومین سیاره در منظومه خورشیدی است و کهکشان راه شیری یکی از میلیارد کهکشان‌های موجود در کیهان است. اما چند کهکشان در کل گیتی وجود دارد؟

آیا انسان در کل کیهان تنهاست؟

تا به حال در مورد عظمت جهان هستی فکر کرده‌اید؟ یا اینکه آیا ما انسان‌ها تنها موجودات در کل کهکشان راه شیری و یا در کل کیهان هستیم؟ و یا اینکه آیا موجوداتی وجود دارند که به انسان در پیشرفت و نبوغی که امروز دارد کمک کرده باشند؟ یا اینکه تمام آنچه که داریم از آن خود ماست و همه و همه حاصل فکر و مغز انسانی است! آیا پیشرفت‌هایی که انسان در دهه‌های اخیر داشته عادی است؟ و اگر عادی است چرا همگی در حدود صد سال اخیر حاصل شده است؟ آیا ممکن است موجودات فرازمینی در این پیشرفت‌ها جایگاهی داشته باشند؟ آیا ما تنهاییم یا تنها نیستیم؟ هر دو احتمال به یک اندازه ترسناک هستند. چرا که در صورت تنها بودن، اگر حیات ما به خطر بیفتد کسی نیست که به ما و به سیاره ما یاری برساند. و اگر هست آیا دوست ماست یا اینکه ما را دوست خود نمی‌داند؟

عظمت کیهان چقدر است؟

زمین ما سومین سیاره در منظومه خورشیدی است. و کهکشان راه شیری یکی از میلیارد کهکشان‌های موجود در کیهان است. اما چند کهکشان در کل گیتی وجود دارد؟ پاسخ این است که ما، نمی‌دانیم. اگر بخواهیم به عظمت کیهان پی ببرید بهتر است که هر کهکشان را به اندازه یک لوبیا در نظر بگیرید. و آن وقت استادیوم فوتبالی را در نظر بگیرید که با هزاران تن لوبیا پر شده و حتی این لوبیاها در حال سر ریز شدن از آن هستند. شاید آن وقت بتوانیم به درک کوچکی از عظمت کیهان برسیم. بله ما تنها نقطه‌ای کوچک در ناکجای جهانیم.

آیا ما تنها هستیم؟

بشریت همواره در حال یافتن حیات و بخصوص حیات هوشمند در ماورای زمین بوده است. سوال اینجاست که حیات هوشمند چیست؟ هوش فرازمینی در اصل همان زندگی فرازمینی است. موجوداتی فرازمینی که قادر به فکر کردن و برقراری ارتباط با دیگران هستند. پس منظورمان موجودات باکتریایی و یا میکروسکوپی و مانند این‌ها نیست. برای اینکه بتوانیم موجودات هوشمندی که مانند ما انسان‌ها قادر به برقراری ارتباط هستند را پیدا کنیم، ابتدا باید به دنبال سیاره‌هایی بگردیم که در آن‌ها نشانه‌هایی از حیات باشد. تا کنون بیش از 4000 سیاره فراخورشیدی پیدا شده است که محققان به دنبال حیات در آنان میگردند. در پروژه‌ای که جستجو برای هوش فرازمینی نام دارد، محققان به دنبال تابش‌های الکترومغناطیس معناداری هستند که شاید از طرف موجودات فرازمینی ارسال شده باشند. در این پروژه از دانشگاه‌ها و محققان زیادی حمایت شده است، اما با تمام این تلاش‌ها تا کنون سیگنال معتبری از موجودات فرازمینی دریافت نشده است و یا اینکه سیگنال‌های دریافت شده تا به امروز حاوی محتویاتی هستند که ما قادر نیستیم آنان را بخوانیم و ترجمه کنیم. شاید در این سیگنال‌ها محتویاتی پنهان است که ما علم شناسایی آن را نداریم. تنها سیگنال معتبری که توسط انسان دریافت شده است، سیگنال 72 ثانیه‌ای بود که در 24 مرداد 1356 توسط رصد شناس دانشگاه اوهایو، دکتر جری اهمن دریافت شد. و پس از آن دیگر هیچ وقت تکرار نشد. این سیگنال بسیار تعجب برانگیز بود. زیرا محتویاتی داشت که دکتر جری اهمن هیچ وقت ندیده بود. او زمانی که از ترکیب این سیگنال متعجب شد یکwow در کنار آن نوشت. این سیگنال به سیگنالwow معروف است. و هنوز هم انسان و هوش انسانی نتوانسته به محتوای این سیگنال پی ببرد.

با این حال تنها دو احتمال وجود دارد. یا ما انسان‌ها تنها موجودات هوشمند در کل کیهان هستیم و یا اینکه موجوداتی هستیم که فکر می‌کنیم با هوشیم و قادر نیستیم موجوداتی را ببینیم که شاید مشغول رصد کردن رفتار انسانی ما هستند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید