به گفته رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، اعضای باند ۶ نفره سرقت تلفن همراه به شیوه قاپ زنی دستگیر شدند.

انهدام باند ۶ نفره سرقت تلفن همراه

به گزارش سلام نو، به نقل از میزان، علی کنجوریان افزود: با توجه به تعدد وقوع سرقت به خصوص سرقت گوشی تلفن همراه ،گاهی توسط افراد با سنین پایین در شهر تهران و محدوده پایگاه ششم پلیس آگاهی وبه دلیل حساسیت موضوع، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص این پایگاه، برای بررسی ویژه و دقیق‌تر موضوع، وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده و تحلیل سرقت‌ها مشخص شد چندین فقره سرقت قاپ زنی گوشی تلفن همراه به صورت سریالی و با شیوه و شگرد مشابه و با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت در جنوب شرق تهران به وقوع پیوسته که با تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته، تصاویر چند نفر از سارقان در بعضی از صحنه‌ها به دست آمد، در نهایت با بهره گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم، هویت یکی از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای به نام «میثم» شناسایی شد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی اظهار کرد: با توجه به شناسایی یکی از سارقان و این که این فرد سابقه دار نیز بوده و با کمک همدستان خود به صورت باندی و گسترده اقدام به سرقت می‌کردند، محل اختفای آنان شناسایی شد و با هماهنگی با مرجع قضایی، در نهایت همه اعضای باند دستگیر شدند.

وی افزود: به همراه ۶ نفر اعضای باند و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، سه قبضه سلاح سرد (چاقو) و یک عدد گاز اشک آور، ۳ دستگاه موتور سیکلت که در سرقت‌ها و جرایم ارتکابی از آن‌ها استفاده می‌کردند نیز کشف و ضبط شد.

کنجوریان ادامه داد: طی استعلام صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه از موتورسیکلت‌های توقیفی دارای سابقه سرقت از حوزه کلانتری ۱۲۱ "سلیمانیه" بوده که با دعوت از مال باختگان (صاحب موتورسیکلت و گوشی‌های مسروقه مکشوفه) ضمن تحویل موتورسیکلت و اموال، اظهارات و شکایت آنان نیز ضمیمه پرونده شد.

وی گفت: متهمان در تحقیقات اولیه منکر جرایم انجام شده بودند، اما در تحقیقات تکمیلی با توجه به دلایل، مدارک و مستندات چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و ضمن اعتراف و اقرار به سرقت‌های متعدد بیان کردند که گوشی‌ها را پس از سرقت برای تامین مایحتاج خود به افراد عبوری، رهگذر (عمدتاً اتباع بیگانه) فروختند و هم اکنون قادر به معرفی مالخران نیستند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در پایان با بیان این که با تلاش کارآگاهان از افرادی که دارای پرونده وقوع سرقت گوشی قاپی در این یگان بوده اند دعوت شده که بیش از ۱۱۵ نفر از مال باختگان موفق شدند متهمان را به عنوان سارقان اموال خود شناسایی کنند؛ اضافه کرد: ارزش ریالی اموال مسروقه بنا به اعلام کارشناسان یک میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید