یک کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورش برای هفته دوم تیر ماه گفت: کاهش نرخ سود بانکی در کوتاه مدت بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد .

پیش‌بینی وضعیت بورس برای شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه در هفته جاری روند صعودی را داشت و با رشد ارزش معاملات تا محدوده هشت هزار میلیارد تومان مواجه شد و صف‌های فروش که در هفته آخر خرداد ماه حدودا ۴۰ درصد بازار را در برمی‌گرفتند حالا در هفته اول تیر ماه کم‌تر شدند و نقدشوندگی نمادهای کوچک بازار هم تسهیل شد.

در اواخر هفته گذشته عمده نمادهای شاخص‌ساز بازار روند مثبتی را در پیش گرفته بودند و با کاهش ریسک‌های سیاسی هیجان و ترس غالب شده در بازار مقدار زیادی تعدیل شد.

روزبه شریعتی کارشناس بازار سرمایه درباره تغییرات در نرخ سود بین بانکی و تاثیر این تغییرات در بازار سرمایه به تجارت‌نیوز گفت: تغییراتی که در روزهای گذشته در نرخ نرخ سود بین بانکی شاهد آن بودیم در غالب عملیات بازار باز است و در جهت مدیریت نرخ پول این تغییرات عمل می‌کنند و ساز و کارش با بازار مالی مرتبط نیست.
وی می‌گوید: کاهش در این نرخ در کوتاه مدت بازار را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و متغیرهای مختلف با وزن‌های مختلف در بازار موثر هستند.

شریعتی می‌گوید: اگر تغییرات در نرخ بهره به صورت مستمر ادامه‌دار باشد و به ۱۲ تا ۱۳ درصد برسد و نرخ اوراق شکسته شود و این روند ماندگار شود حالا می‌توانیم از p/e در محدوده ۴ و ۵ معاملاتی را انجام دهیم تا p/e بازار به ۶ و ۷ برسد. وی افزود: البته این مسائلی که به آن‌ها اشاره کردیم منوط به این شرط است که تورم را کنترل شود و تا زیر ۲۰ درصد بیاید و نرخ بهره بین بانکی را هم تا ۱۵ درصد کم شود و سود سپرده‌های بین بانکی هم ۱۵ تا ۱۶ درصد پایین بیاید، این منطق تقریبا برابری می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید