وزارت دفاع روسیه از نزدیک شدن یک ناو انگلیسی به مرزهای شمال غرب این کشور در دریای سیاه خبر داد.

یک ناو انگلیسی به مرزهای روسیه نزدیک شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ساعت ۱۱:۵۴ صبح امروز یک ناوشکن (URO) انگلیس بدون توجه به هشدارهای نیروهای روس به مرزهای شمال غربی این کشور در دریای سیاه درحال نزدیک شدن بود و فقط ۳ کیلومتر تا نفوذ به مرز فاصله داشت.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص افزود: این ناوشکن در مقابل هشدارهای نیروهای ما هیچ واکنشی نشان نداد گویی پیشتر در خصوص درگیری با نیروهای روس به آن تذکر داده بودند.

این وزارت خانه اضافه کرد: در ساعت ۱۲:۰۶ و ۱۲:۰۸ ناو مرزبان روسیه آتش هشدار دهنده شلیک و در ساعت ۱۲:۱۹، جنگنده «Su-۲۴M» روسیه یک موشک هشدار دهنده دیگر را در امتداد مسیر ناوشکن «Uro» پرتاب کرد.

سخنگوی این وزارت‌خانه افزود: در ساعت ۱۲:۲۳ بعد از ظهر، با اقدامات مشترک ناوگان دریای سیاه و سرویس مرزی امنیت فدرال روسیه، ناوشکن انگلیسی مرزهای دریایی این کشور را ترک کرد.

وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش به این اقدام غیرقانونی ناوشکن انگلیسی، وابسته نظامی سفارت انگلیس در مسکو، پایتخت روسیه را فراخواند.

«ولادیمیر کولیشوف»، رئیس سازمان خدمات مرزی و معاون اول سرویس امنیت روسیه «FSB» پیشتر در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود که نیروها و امکانات واحدهای گارد ساحلی در حال حاضر برای انجام وظایف محوله در منطقه آزوف - دریای سیاه کافی است. در صورت بروز تهدیدهای جدید به تعداد کشتی‌ها و قایق‌های موتوری به سرعت اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید