میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۴/۴ درصد است.

میانگین نرخ با سوادی در جهان / نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ در ایران بالاتر از میانگین جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدزاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت امام رضا(ع) گفت: حضور حماسی ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد را به فال نیک می‌گیریم، خردادماه با رویدادهایی چون قیام ۱۵ خرداد ۴۲، رحلت امام خمینی(ره)، فتح خرمشهر، برگزاری انتخابات های ریاست جمهوری، درگذشت دکتر شریعتی و شهادت دکتر چمران قسمتی از هویت انقلاب اسلامی را تبیین می کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران ایشان اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی کلاس‌های حضوری درسی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، بنابر گزارش سازمان یونسکو سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس قرار گرفتند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه هیچ چیز جایگزین مدرسه و کلاس های درس حضوری برای دانش‌آموزان نخواهد بود گفت: دانش‌آموزان در محیط مدرسه علاوه بر امر آموزش و پرورش، تعاملات اجتماعی فعالی را تجربه می نمایند لذا تعطیلی کلاس‌های حضوری اثرات نامطلوبی را بر دانش‌آموزان معلمین و اولیا خواهد داشت.

این مقام مسئول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با واکسیناسیون همگانی کرونا در ماه‌های تیر و مرداد با مشکلات کمتری در سال تحصیلی آتی روبرو باشیم افزود: در ایام کرونا ۶۵ درصد کشورهای فقیر و ۳۵ درصد کشورهای غنی بودجه آموزش و پرورش خود را کاهش دادند.

معاون وزیر آموزش و پرورش سواد را محرک توسعه پایدار و آموزش و پرورش را زیربنای توسعه اجتماعی سیاسی فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و گفت: سوادآموزی می‌بایست مدرسه محور شود لذا در آیین نامه اجرایی مدرسه برای ارکان مدرسه نقش ها و وظایفی در حوزه سواد آموزی مشخص خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی، وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه در فرایند ثبت نام، شناسایی، جذب، آموزش و ارزشیابی سوادآموزان گفت: در گروه سنی ۱۵ سال به بالا میانگین نرخ باسوادی در جهان ۸۶ درصد و در ایران نیز همان ۸۶ درصد است و این در حالی است که میانگین نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در جهان ۹۱ درصد و در کشورمان ۹۴/۴ درصد است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید