سازمان پزشکان بدون مرز از تصمیم خود برای توقف فعالیت‌های خود در دو بازداشتگاه مهاجران متخلف در طرابلس به علت افزایش خشونت‌ها، موارد نقض حقوق و بدرفتاری‌ها خبر داد.

توقف فعالیت سازمان "پزشکان بدون مرز" در ۲ بازداشتگاه مهاجران در لیبی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: بیاتریس لو، رئیس هیات سازمان پزشکان بدون مرز در لیبی ضمن اشاره به تصمیم این هیات برای توقف فعالیت‌هایش در دو بازداشتگاه مهاجران در لیبی اظهار کرد: این تصمیم آسان نبود، الگوی مستمر خشونت‌ها و آزارهای جدی علیه پناهجویان و مهاجران در کنار خطراتی که جان نیروهای ما را تهدید می‌کرد، به سطحی رسید که دیگر قادر به تحمل آن نبودیم.

این هیات در بیانیه‌ای اعلام کرد: هفته گذشته در داخل بازداشتگاه موسوم به "المبانی" ۱۹ تن را که دچار شکستگی‌ها، زخم‌ها، بریدگی‌ها و ضربات شدید ناشی از کتک و سایر خشونت‌های نگهبانان شده بودند، مداوا کردیم، یکی از آنها کودکی بود که والدینش همراهش نبودند و به دلیل آسیب شدیدی که به قوزک‌ پاهایش وارد شده بود، قادر به راه‌ رفتن نبود.

همچنین این هیات گزارش داد: برآوردهای ما نشان می‌دهند که بیش از ۲۰۰۰ تن در سلول‌های پرتراکم بازداشتگاه "المبانی" محبوس هستند. ۱۳ ژوئن جاری نیز گزارشی از تیراندازی به یک نفر در داخل بازداشتگاه ابوسلیم دریافت کردیم اما یک هفته کامل به ما اجازه ورود به مرکز را ندادند و این مساله مانع از حضور پزشکان و مداوای زخمی‌ها شد.

طبق بیانیه یاد شده، بیشتر بازداشتگاه‌ها در لیبی فاقد سیستم تهویه و نور طبیعی هستند، برخی از آنها نیز به حدی پرجمعیت هستند که به طور میانگین هر چهار زندانی تنها یک متر مربع در اختیار دارند و به این شکل آنها مجبور هستند نوبتی دراز بکشند و بخوابند.

دو روز پیش از این بیانیه سازمان پزشکان بدون مرز، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد نگهبانان بازداشتگاه‌ "شارع الزاویه" در طرابلس به پناهجویان در این مرکز تعرض جنسی می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید