لیمو همچنین حاوی موادی است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند، فشار خون را تنظیم کرده و حتی برای سلامت روان هم مفید می‌باشد و باعث مقابله با افسردگی و استرس می‌شود.

پیشگیری از سرطان و تنظیم فشار خون با مصرف لیمو

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همواره ترفندهایی برای زندگی وجود دارد که ما هنوز ازبرخی از آن‌ها آگاهی نداریم. فریز کردن لیمو قطعا یکی از آن هاست. احتمالا هیچوقت سعی نکرده اید لیموهایی که تازه خریداری کرده اید را منجمد کنید، پس حتما اینکار را بکنید. ما دلیل آن را برایتان توضیح خواهیم داد و درخواهید یافت که انجماد لیمو یک ایده عالی است.

جای تعجب نیست که لیمو یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در سرتاسر جهان است. افزودن چند قطره آبلیمو، طعم غذا را تازه‌تر می کند و همگی لذت نوشیدن شربت آبلیمو در تابستان را به یاد داریم، بعلاوه ویتامین سی موجود در لیمو به سیستم ایمنی کمک کرده و باعث می شود بدن با عفونت‌ها مقابله کند.

لیمو همچنین حاوی موادی است که به جلوگیری از سرطان کمک می کند، فشار خون را تنظیم کرده و حتی برای سلامت روان هم مفید می‌باشد و باعث مقابله با افسردگی و استرس می‌شود. اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه معمولا لیموها بعنوان میان وعده خورده نمی شوند، زیرا طعم خیلی ترشی دارند. راهکاری که در اینجا وجود دارد، انجمادکردن است.

درحقیقت دمای هوای پایین، ترشی میوه را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهد و باعث می‌شود لیمو برای میان وعده مناسب شود. دلیل تفاوت طعم لیموی منجمد ولیموی نگهداری شده در دمای اتاق، میزان اسیدیته آن است؛ انجماد لیمو این اسیدیته را کاهش می دهد، به همین دلیل طعم ترش آن به میزان قابل توجهی کمتر می شود. (اسیدیته در هنگام ذوب شدن میوه برمی گردد.)

نکته دیگری که باید بدان توجه داشت، پوست لیمو ۵ تا ۱۰ برابر ویتامین C بیشتری نسبت به آبلیمو دارد؛ به همین دلیل است که به جای آنکه آنرا دور بیاندازید، حتما باید از پوست آن استفاده کنید. پوست لیمو طعم و طراوت منحصر به فردی به غذا و نوشیدنی شما می بخشد. فقط مقداری از آن را روی سالاد، بستنی ویا حتی ماکارونی بپاشید و از عطر و طعم آن لذت ببرید.

اما برای داشتن طعم خوشمزه‌تر در پوست لیمو، راهکار پیش رو بازهم انجماد لیمو است، چرا که طعم پوست یخ زده بهتراز پوست معمولی است. پوست منجمد شده لیمو طعم شگفت انگیزی دارد؛ فقط حتما لیمو را قبل از نگهداری در فریزر، بخوبی بشویید و اطمینان حاصل کنید که لیمو قبل از استفاده در مواد غذایی، کاملا یخ زده باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید