لاشت، نامزد ارشد جانشینی آنگلا مرکل در مقام صدراعظم بعدی آلمان، نسبت به آغاز یک جنگ سرد جدید میان چین و آمریکا هشدار داد.

هشدار لاشت به بایدن نسبت به شروع جنگ سرد جدید با چین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از واشنگتن اگزماینر نوشت: آرمین لاشت، رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان و نامزد ارشد جانشینی مرکل در صدر اعظمی در یک مراسم متعلق به فدراسیون صنایع آلمان اظهار کرد: من مطمئن نیستم رئیس جمهور آمریکا خواستار ایجاد یک جنگ سرد جدید با چین باشد.

او اظهار کرد: او یک سری مواضع بسیار قاطع دارد که نسبت به حوزه‌های که ما به عنوان اروپایی‌ها می‌توانیم همپیمان باشیم نگرش رقابتی نشان می‌دهد. اما اگر کسی خواستار شروع یک جنگ جدید است این پاسخی غلط خواهد بود.

لاشت که در حال ایجاد کمپینش برای جانشینی مرکل پیرامون برنامه "از زنجیر رها کردن" صنعت آلمان در ضمن حفاظت از محیط زیست است، بر "حمایت" از استراتژی مرکل در قبال چین تاکید کرده و تلویحا به این اشاره کرد که اولویتهای برلین ممکن است سطحی از خودسانسورگری در قبال مسائلی همچون حقوق بشر را الزامی کند.

بنا به گفته مترجم حاضر در این مراسم لاشت گفت: ما معیارهای حقوق بشری صریح داریم که باید در گفتگوی ما نه همیشه به صورت علنی ذکر شوند. راه‌ها و تدابیر دیگری برای صحبت درباره آن وجود دارد. اما روابط تجاری و اقتصادی ما و روابط ما به لحاظ حفاظت از آب و هوا تنها در صورتی کارکرد دارند که ما با دولت همکاری کنیم.

تمایل برلین برای پیگیری روابط اقتصادی با برخی مناطق غیردموکراتیک جهان به قیمت گذشتن از دیدگاه‌های آمریکا درباره ریسکهای راهبردی یا امنیتی در سالهای اخیر باعث پیچیده شدن همکاری‌های ترانس آتلانتیک شده است.

بیزاری علنی ترامپ از مرکل در سطح بین‌المللی به عنوان مقصر روابط ضعیف میان برلین و واشنگتن اعلام شد اما مقامهای آلمان در ماه‌های اخیر هشدارهای آمریکا درخصوص مسائلی کلیدی همچون ساخت خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ را به چالش کشیده‌اند.

دولت بایدن برای یک سری تحریمهای مرتبط با این خط لوله که اجازه به انتقال گاز روسیه به صورت مستقیم به آلمان بدون گذشتن از خاک اوکراین را می‌دهد، معافیت در نظر گرفت.

لاشت در مصاحبه با فایننشال تایمز اظهار کرد: منافع اوکراین باید حفاظت شوند. و اگر روسها به آن پایبند نباشند مبنای معامله نورد استریم دو دیگر موجودیت نخواهد داشت.

لاشت در پاسخ به پرسشی درباره استراتژی بایدن در قبال چین اظهار کرد که "صحبت از اینکه جهان قبل از سال ۱۹۸۹ چطور به نظر می‌رسید نمیتواند چیز زیادی به ما بدهد".

و او همچنین اظهار کرد که انتقاد علنی از چین یا حکومتهای دیگر موثر نیست. او در اجلاس مذکور گفت: تنها انتقاد کردن، در بلند مدت جهان را تغییر نخواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید