۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 55264059

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش یافت و به ۱۷۸۱ دلار و ۱۸ سنت رسید.

ورق در بازار طلا برگشت

به گزارش ایسنا، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از وعده رییس بانک مرکزی آمریکا برای حفظ نرخهای بهره نزدیک به صفر برای مدت زمان دیگر افزایش یافت اما صعود دلار پیشروی این فلز ارزشمند را محدود کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۱۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۷۷۷ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: با وجود اظهارات پاول که بر حفظ نرخهای بهره در رکورد پایین تاکید داشت، قیمت طلا افزایش چندانی نداشت که شاید به دلیل ادامه نگرانیهای هفته گذشته بود. طلا تا زمان انتشار اطلاعات بیشتر درباره تورم و اشتغال، ممکن است در بازه محدودی معامله شود.

قیمت طلا هفته گذشته پس از این که بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست سیاست پولی خود به احتمال نخستین دور افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۲۳ و تعدیل برنامه خرید دارایی اشاره کرد، حدود شش درصد ریزش کرد.

با این حال جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه تاکید کرد که نیت بانک مرکزی تشویق احیای کامل و گسترده بازار اشتغال است نه این که بر مبنای نگرانی از تورم آتی بخواهد نرخهای بهره را سریعا افزایش دهد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله پس از اظهارات پاول در برابر کنگره آمریکا پایین‌تر رفت.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۸درصد افزایش، به ۲۵۷۸ دلار و ۷۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۸۳ دلار و یک سنت رسید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید