این روز برای بزرگداشت ارزش و فضیلت خدمات عمومی به جامعه، برجسته کردن سهم خدمات عمومی در روند توسعه، تشخیص کار کارمندان عمومی و تشویق جوانان جویای شغل در بخش دولتی ایجاد شده است.

روز جهانی خدمات عمومی سازمان ملل

در روز EPSU یا همان روز جهانی خدمات عمومی کارمندان دولت به دلیل تلاشهایشان در روز جهانی خدمات عمومی شناخته شده و مورد تمجید قرار می­گیرند.

به گزارش سلام نو، روز خدمات عمومی سازمان ملل متحد هر سال در ۲۳ ژوئن برگزار می­شود. روز جهانی خدمات عمومی، دموکراسی و حکمرانی موفق بر اساس یک خدمات ملکی ذی صلاح بنا شده را به رسمیت می­شناسد. هدف این روز تجلیل از ارزش و فضیلت خدمت به جامعه است.

این رویداد نقش، حرفه ای بودن و نمایان بودن خدمات عمومی را ارتقا می­دهد.

بسیاری از سازمان ها و ادارات خدمات عمومی در سراسر جهان این روز را با برگزاری رویدادهای مختلف جشن می­گیرند تا نقش ارزنده ای را که کارمندان دولت در ایجاد پیشرفت در جامعه دارند، تشخیص دهند.

در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۰۲، مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۳ ژوئن هر سال را به عنوان روز خدمات عمومی سازمان ملل متحد تعیین کرد.

این روز برای بزرگداشت ارزش و فضیلت خدمات عمومی به جامعه، برجسته کردن سهم خدمات عمومی در روند توسعه، تشخیص کار کارمندان عمومی و تشویق جوانان جویای شغل در بخش دولتی ایجاد شده است.

نمادها

شبکه مدیریت عمومی سازمان ملل (UNPAN) از آرم مخصوص روز خدمات عمومی استفاده می­کند. این آرم دو ستون دارد، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست و در این بین یک جفت دست به شکل شعله مانند با نارنجی مشخص شده است.

آرم اصلی UNPAN ، به رنگ آبی و سفید، مشابه آرم روی پرچم سازمان ملل است. این پروژه از یک نقشه جهانی با محوریت قطب شمال، با شاخه های زیتون محصور شده است. شاخه های زیتون نمادی برای صلح است و نقشه جهان نمایانگر همه مردم جهان است.

روز جهانی خدمات عمومی سازمان ملل

نوآوری برای دوره جدید: استفاده از نقش فناوری برای خدمات عمومی آینده

دهه گذشته انقلابی دیجیتالی به وجود آورد که شیوه زندگی، کار و حکومت ها را تغییر داد. نوآوری های مبتنی بر فناوری و اطلاعات سرعت زندگی روزمره ما را افزایش داده، باعث گشودن اطلاعات و افزایش صدای جامعه مدنی و تغییر نحوه حل مشکلات، طراحی سیاست ها و ارائه خدمات شده اند. همه گیری  Covid-۱۹ با معرفی کار از راه دور در دولت، ارائه خدمات دیجیتال، تیم های خدمات مجازی و حتی نمونه کارهای جدید، چند برابر این روند بود.

همه گیری نشان داده است که سهم کارگران اساسی در ادامه فعالیت جامعه چقدر مهم است.

دوره بعدی تغییرات اساسی در نحوه استخدام، آموزش و نگهداری کارمندان دولت خواهد دید.

بزرگداشت روز خدمات عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱: یک رویداد مجازی

به مناسبت روز خدمات عمومی سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۱، بخش نهادهای عمومی و دولت دیجیتال وزارت امور اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، با همکاری دولت امارات متحده عربی ۱.۵ ساعت مجازی را میزبانی می­کند.

پیام های اصلی ۲۳ ژوئن

· خدمات عمومی با کیفیت با سطح کارکنان کافی و کارگران واجد شرایط برای آینده

· حقوق بالاتر و شرایط کار بهتر برای کارکنان خدمات عمومی

· نه به ریاضت، نه به خصوصی سازی و تجاری سازی

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید