کای تیانکای، پرسابقه‌ترین سفیر چین در آمریکا امروز و پس از هشت سال حضور در این سمت، خبر از پایان کارش در این جایگاه داد.

پایان ماموریت سفیر چین در واشنگتن

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: کای که هم اکنون ۶۸ سال سن داشته و از ۶۵ سالگی به عنوان سن تعیین شده برای بازنشستگی برای دیپلماتهای ارشد چینی عبور کرده، از بابت حفظ خونسردی خود در زمان اختلافات اغلب پرحرارت میان پکن و دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا شناخته شده است.

وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه از اعلام اینکه چه کسی قرار است جانشین کای شود خودداری کرد اما منابع آگاه به رویترز گفتند که "کین گانگ" ۵۵ ساله، یک معاون وزیر خارجه و از دستیاران معتمد شی جینپینگ رئیس جمهور چین انتظار می‌رود که جانشین او در سمت سفیری در واشنگتن شود.

کین در فاصله ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به عنوان افسر ارشد پروتکل شی جینپینگ خدمت کرده است؛ دوره‌ای که در طی آن شی جینپینگ مکررا سفر خارجی داشته و میزبان مراسمات داخلی سطح بالای زیادی بوده است.

کین طی دو دوره خدمت به عنوان سخنگوی وزارت خارجه چین در فاصله ۲۰۰۶-۲۰۱۰ و ۲۰۱۱-۲۰۱۴ مشهور به داشتن موضعی جسورانه بوده و اظهارنظرهای قاطعی در دفاع از چین مطرح می کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید