مراسم رونمایی از تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان «غلامرضا تختی» به عنوان «نماد موزه ملی ورزش» با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی با حضور نوبخت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سردیس ۹ چهره المپیکی و پارالمپیکی پیشکسوت و تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی روز سه‌شنبه با حضور «محمدباقر نوبخت» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و سایر مقامات ارشد ورزشی و سیاسی در تالار موزه ملی ورزش رونمایی شد.

در این مراسم سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، پیروز حناچی شهردار تهران و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت نیز حضور داشتند.

تندیس کامل مرحوم جهان پهلوان تختی به عنوان «نماد موزه ملی ورزش» که در مرکز تالار مشاهیر ورزش طبقه همکف کمیته ملی المپیک جانمایی شده، رونمایی شد.

جهان پهلوان غلامرضا تختی، قهرمان و پهلوان اسطوره‌ای ایران در ۵ شهریور ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد و پس از طی کردن دوره نوجوانی و ورود به کشتی قهرمانی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به همراه امامعلی حبیبی نخستین مدال‌های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی های المپیک را کسب کرد.

او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی نامش در فهرست برترین‌های قرن در تالار افتخارات اتحادیه جهانی کشتی به ثبت رسیده است.

غلامرضا تختی هم چنین سه بار قهرمان کشتی پهلوانی و پهلوان اول ایران شد.

تختی که در اوج محبوبیت در میان مردم قرار داشت در ۱۷ دی ۱۳۴۶ درگذشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید