چند روز پیش توقف یک خودروی پراید با 2سرنشین در یکی از محله‌های خلوت روستایی در حوالی شهرستان آق‌قلا در استان گلستان، ظن برخی از مردم روستا را برانگیخت.

شایعه‌ای که یک روستا در استان گلستان را به هم ریخت

به گزارش سلام نو، روزنامه همشهری نوشت: وقتی خبر ربوده شدن یک کودک در روستایی در استان گلستان پیچید، عده‌ای از اهالی شروع به تعقیب مظنونان کردند.دقایقی بعد درگیری هولناکی رخ داد غافل از اینکه کودک‌ربایی‌ای در کار نبود و این خبر، شایعه بوده است.

چند روز پیش توقف یک خودروی پراید با 2سرنشین در یکی از محله‌های خلوت روستایی در حوالی شهرستان آق‌قلا در استان گلستان، ظن برخی از مردم روستا را برانگیخت.سرنشینان پراید غریبه بودند و توقف مشکوکشان در روستا باعث شد که عده‌ای از اهالی به آنها مظنون شوند. آنها که چندماه پیش خبر ربوده شدن یک پسربچه خردسال در یکی از روستاهای اطراف را توسط سرنشینان یک خودروی سواری شنیده بودند، با این تصور که سرنشینان پراید نیز قصد آدم‌ربایی دارند، به سمت آن رفتند اما راننده پراید با دیدن جمعیت ترسید، ماشین را روشن کرد و همراه فرد دیگری که با او بود با سرعت فرار کرد.

فرار سرنشینان پراید شایعه کودک‌ربایی در روستا را سر زبان‌ها انداخت. عده‌ای مدعی شدند که آنها اقدام به ربودن کودکی کرده و پا به فرار گذاشته‌اند و به همین دلیل برخی از اهالی سوار خودروهایشان شدند و شروع به تعقیب پراید مرموز کردند.دقایقی بعد، سرنشینان پراید بی‌آنکه بدانند عده‌ای در تعقیب‌شان هستند وارد روستایشان در حوالی شهرستان گنبد شدند. راننده مقابل خانه یکی از اقوامش پارک کرد و قصد رفتن به آنجا را داشتند که در همین هنگام تعقیب‌کنندگان سر رسیدند و درگیری هولناکی رخ داد.

اقوام راننده پراید با دیدن این درگیری و برای کمک به او وارد زد و خورد شدند و این درگیری بالا گرفت. همان موقع بود که گزارشی به پلیس مخابره شد مبنی بر اینکه عده‌ای عاملان یک کودک ربایی را دستگیر کرده و با آنها درگیر شده‌اند. به‌دنبال این گزارش تیم‌های پلیس راهی محل حادثه شدند.این در حالی بود که درگیری همچنان ادامه دارد.

سرهنگ رضا رضی، معاون اجتماعی پلیس استان گلستان گفت: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر یک فقره کودک‌ربایی، مأموران انتظامی راهی محل حادثه شدند. با توجه به حساسیت موضوع و ازدحام جمعیت، مأموران موفق شدند ضمن رعایت قانون به کارگیری سلاح و شلیک چند تیر هوایی، به درگیری پایان دهند و 5نفر از عوامل اصلی نزاع و درگیری را نیز دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که خبر آدم‌ربایی کذب بوده وعده‌ای شایعه آدم‌ربایی را در روستا پخش کردند که به دنبال آن تعدادی از اهالی اقدام به تعقیب خودروی پراید کرده و زمانی که راننده قصد رفتن به منزل اقوامش را داشت، با او و اقوامش درگیر شده و خودروی پراید را تخریب کرده بودند.به‌گفته سرهنگ رضی، در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در دست بررسی و اقدام است اما آنچه اهمیت بیشتری دارد اینکه مردم باید دقت کنند که در انتشار چنین اخباری نباید شتابزده عمل کنند تا باعث چنین اتفاقاتی نشوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید