جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه برای همکاری با دولت جدید ایران آمادگی دارد.

آماده همکاری با دولت جدید ایران هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت: اتحادیه اروپا آماده همکاری با دولت جدید ایران است وهمزمان ادامه تلاش‌های فشرده دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به مسیر، مهم است.

او همچنین افزود: ️فکر نمی کنم رئیس جمهور جدید ایران موضعی متفاوت درباره مذاکرات وین اتخاذ کند.

بورل پیش از این نیز در بدو ورود به بروکسل در جمع خبرنگاران گفته بود: "ما امیدواریم که انتخابات ایران و رئیس جمهور جدید بر مذاکرات جاری در وین در مورد چگونگی بازگشت به برجام تاثیری نگذارد. این مهمترین موضوع برای ماست. "

بورل همچنین در مورد آخرین تصمیم گیری‌ها در خصوص بازگشت (آمریکا به برجام) نیز گفت: "این مسئله دشوار است، ولی ما سرگرم مذاکره هستیم. ما امیدواریم که تغییر دولت در ایران برای دستیابی به توافق نهایی نتیجه‌بخش باشد.

دیروز (یکشنبه)، ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی در وین پایان یافت.

مقامات کشورمان در این مذاکرات همواره بر لزوم لغو همه تحریم‌ها علیه ایران و ایجاد سازوکاری برای تضمین ماندن آمریکا در این توافق به منظور بازگشت تهران به آن تاکید می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید