محمد باقر خادمی کارشناس بازار سرمایه گفت: روند بازار تا یکی دو ماه آینده معقول‌تر نسبت به حال شود و مثبت پیش برود

پیش‌بینی بورس برای فردا سه شنبه یک تیر ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه بعد از انتخابات و ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور جدید، در دو روز گذشته مثبت پیش رفت  اما فقط رنگ شاخص کل سبز بود و دیگر شاخص‌های بازار مثل حجم معاملات و ارزش معاملات رضایت‌بخش نبودند. امروز نمادهای بانکی و برخی از تک سهم‌های پالایشی و پتروشیمی روندی مثبت را در بازار داشتند.

محمد باقر خادمی کارشناس بازار سرمایه درباره موثر نبودن روند مثبت نمادهای پالایشی و بانکی بر صندوق پالایشی یکم و دارایکم گفت: در حال حاضر ترس اصلاح و ریزش دوباره در بازار وجود دارد اما اگر در یک دوره‌ای نمادهای خودرویی و بانکی معاملات خوبی را داشته باشند و این اطمینان را بدهند که احتمال ریزش در آن‌ها کم است روند صندوق‌های دولتی هم مثبت خواهد شد. وی افزود: به دلیل آنکه اعتماد دیرتر به به صندوق‌های دولتی برمی‌گردد باید منتظر روند مثبت آنها به شرط معاملات قانع کننده نمادهای بانکی و پالایشی باشیم.

خادمی در بخش دیگری از این مصاحبه به تاثیر مهم نرخ سود بین بانکی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: عامل اصلی ریزش بازار تغییرات نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته بوده است که که ابتدا تا ۸ درصد آن را پایین آوردند و دوباره تا ۲۴ درصد بالا بردند و همین موضوع در روند منفی بازار موثر واقع شد.وی افزود: نرخ سود بین بانکی به دلیل آنکه p/e بازار را مشخص می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

این کارشناس بازار درباره پیش‌بینی بازار فردا یک تیر ۱۴۰۰ گفت: در حال حاضر بازار در فاز نوسانی رفته و ترس در آن غالب شده است و باید فروشنده‌ها سهم‌های خود را بفروشند که بازار بتواند روند بگیرد. خادمی می‌گوید: روند بازار فارغ از دو تا سه روز آینده به نظر می‌رسد تا یکی دو ماه آینده معقول‌تر نسبت به حال شود و مثبت پیش برود

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید