هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که ۴ تروریست داعشی در موصل، توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شدند.

 ۴ داعشی در دام نیروهای امنیتی عراق افتادند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دستگیری ۴ داعشی در موصل، یکی از عناصر این گروه موسوم به مسؤول اداری ولایت الانبار در غرب بغداد و ۲ تروریست دیگر در جنوب بغداد، حاصل تلاش امروز نیروهای امنیتی عراق است.

هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که ۴ داعشی در کرانه غربی موصل به دام نیروهای امنیتی افتادند.

بر اساس این بیانیه ۴ داعشی مذکور به عنوان نیروی جنگی در تشکیلات داعشی موسوم به «دفتر سربازان و اردوگاه های عمومی» در دوره سیطره داعش بر موصل نقش فعال داشته اند. این افراد در مناطق الزهراء و الاربجیة وتسعی موصل دستگیر شدند.

همین مرکز (هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق) در بیانیه ای دیگر از دستگیری تروریست داعشی که مسئول اداری ولایت الانبار بود در غرب بغداد در محله أبوغریب خبر داد.

این بیانیه می گوید این تروریست پس از آن دستگیر شد که یکی از همدستانش در بازداشت، طی اعترافاتی نام او را فاش کرد.

در بیانیه به نام این داعشی دستگیر شده در غرب بغداد اشاره نشده است.

در جنوب بغداد نیز نیروهای امنیتی عراقی موفق شدند دو تروریست تحت تعقیب را در مناطق شیشبار والکطبة در بخش الدوره دستگیر کنند.

۵ روز پیش، آژانس اطلاعات وتحقیقات فدرال و نیز دستگاه امنیت ملی عراق در بیانیه های جداگانه ای مجموعا از دستگیری ۱۴ عضو داعش در کرکوک و نینوا خبر دادند.

این دستگیر شدگان متهم هستند که «حمایت های پشتیبانی از داعش» می کردند . «به آنها سوخت و غذا می رساندند و همچنین برخی از به دام افتادگان در دسته های داعشی می جنگیدند.»

بیانیه آژانس اطلاعات وتحقیقات فدرال عراق تصریح کرده که «اعتراف های این افراد ثبت شده و تدابیر قانونی درباره آنها اتخاذ شده است.»

در بیانیه ای دیگر، دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی آن در استان نینوا بعد از موافقت های قضایی مستند بر اطلاعات امنیتی در عملیاتی منحصر بفرد و دقیق توانستند ۸ عنصر داعش را در نقاط مختلف دستگیر کنند.

این داعشی های دستگیر شده در گروه های امنیتی در بخش های نینوا، دجله، صلاح الدین و الجزیره فعالیت می کردند.

در روزهای اخیر عراق شاهد عملیات های متعدد برای دستگیری بازماندگان گروه تروریستی داعش است.

شامگاه سه شنبه گذشته مرکز اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که یکی از برجسته ترین عناصر داعش در غرب موصل ملقب به «مزاحم» را دستگیر کرده است.

در بیانیه مرکز اطلاعات نظامی عراق وابسته به وزارت دفاع این کشور آمده است: بر اساس اعترافات یک زن تروریست داعشی مکان حضور فرزند تروریست او ملقب به مزاحم را در منطقه قادسیه موصل یافتیم.

دو روز قبل از آن (یکشنبه گذشته)، آژانس اطلاعاتی موسوم به اداره اطلاعات و تحقیقات فدرال تابع وزارت کشور عراق از دستگیری یکی از مفتی های داعش ملقب به «ابو رحمه» در استان صلاح الدین خبر داد.

حدود یک ماه پیش، آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق در اطلاعیه از دستگیری شماری از سرکرده های گروهک تروریستی داعش که در زمان سیطره این گروهک بر بخش های شمالی عراق مسوولیت های مهمی برعهده داشتند به همراه یک عامل جنایت اسپایکر خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند. گفته می شود تعداد تروریست های داعشی در هسته های خفته آن در سرتاسر عراق، حدود ۶ هزار نفر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید