سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در واکنش به تحریم‌های احتمالی آمریکا گفت: مسکو پاسخ مناسب به آن خواهد داد.

روسیه در حال بررسی پاسخ به تحریم‌های آمریکا است

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، از آگاه بودن روسیه به تحریم‌های احتمالی آمریکا خبر داد.

پسکوف امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران  گفت: کرملین از تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا علیه روسیه آگاه است و در حال بررسی گزینه‌های لازم در واکنش به تحریم‌های احتمالی و جدید واشنگتن علیه این کشور است.

او در ادامه سخنان خود افزود: کرملین همچنین ادعاهایی را پس از اجلاس ژنو شنیده  است که آمریکا به سیاست خود در قبال پروژه نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به اروپا پایبند خواهد بود در حالی که چنین نیست.

سخنگوی کرملین همچنین اظهار داشت: ما انتظار داریم که بتوانیم گفتگوهای خود را با آمریکایی‌ها ادامه دهیم و مطمئناً  با شرکای اروپایی خود برای نهایی کردن پروژه نورد استریم  و راه اندازی آن در اسرع وقت همکاری خواهیم کرد.

او با اشاره به اولویت عملگرایی در روابط روسیه و آمریکا، گفت: اظهارات مسکو در خصوص رویکرد سازنده در اجلاس اخیر بین روسای جمهور ولادیمیر پوتین و جو بایدن به معنای کنار گذاشتن ارزیابی و رصد هوشیارانه روابط دوجانبه نیست زیرا عملگرایی همچنان در اولویت ما قرار دارد.

پسکوف همچنین بیان کرد که نتایج سازنده و مثبت این اجلاس به این معنی نیست که که آمریکا اصل سیاست خود در مهار روسیه را کنار گذاشته است. ما می‌دانیم که این خصومت ادامه خواهد داشت.

دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای در نخستین‌ بار هفته گذشته در ژنو برگزار شد و کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره آن اعلام کرد که دو کشور به‌ دنبال بازیابی روابط قابل پیش‌بینی و باثبات میان خود هستند. 

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید