واعظ آشتیانی با اشاره به مستقل بودن رییسی گفت: این که آقای رییسی اعلام کردند مستقل وارد انتخابات می‌شود فرصتی است که ایشان مدیرانی پاکدست، خلاق و کارآمد را با فراغ بال انتخاب کند چون وامدار هیچ جریانی نیست.

دولت رییسی شبیه هیچ دولت دیگری نخواهد بود / آقای رییسی باید با شفافیت و پاسخگویی اعتماد جامعه به دولت را جلب کند / برخی گروه‌های سیاسی دنبال سهم خواهی از دولت هستند

سلام نو سرویس سیاسی: حالا که ابراهیم رییسی در انتخابات پیروز شده است دولت او چه مختصاتی خواهد داشت؟ آیا اصولگرایان سهم اصلی از این دولت را می‌برند و رییسی در برابر خواست آنان سرخم می‌کند؟ آیا رییسی می‌تواند گره‌های کور اقتصاد و سیاست ایران را باز کند؟

امیررضا واعظ آشتینانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با سلام نو دولت رییسی را شبیه به خود او دانست و گفت: برداشت من این است که دولت رییسی شبیه هیچ دولت دیگری نیست، بلکه شبیه خود آقای رییسی است. آقای رییسی عالمی که به موضوعات فکر شده نگاه می‌کند و آن چنان که دیدیم در مناظرات هم جانب ادب سیاسی را داشت.

وی با اشاره به روحیه نقدپذیری رییسی ادامه داد: به نظر من دولت ایشان از نقدهای منصفانه حمایت می‌کند و حتی جواب نقدهای غیرمنصفانه را با ادبیات دولت یازدهم و دوازدهم نمی‌دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به راه سخت دولت آینده گفت: به نظر دولت سیزدهم کار سختی را در پیش دارد چون دولت یازدهم و دوازدهم ضمن به بار آوردن بالاترین میزان نارضایتی، اقتصاد کشور را نیز شخم زده است و ما می‌دانیم که هر جامعه‌ای با افزایش مشکلات اقتصادی دچار نارضایتی می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید توجه کنیم که در چهار سال اول نباید انتظار بالایی از دولت جدید داشت چون ایشان در اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی وارث اتفاقاتی است که ترمیم آن‌ها زمان می‌برد.

واعظ آشتیانی با اشاره به استقبال مردم از انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: البته مردم ما واکنشی متفاوت نسبت به دیگر جوامع داشتند و بار دیگر در انتخابات اخیر به نظام خود آری گفتند. به باور من قطعا آقای رییسی قدر رای‌هایی که به ایشان داده شد و حتی داده نشد را خواهد دانست و حرکت جدیدی را در دولت خود آغاز می‌کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اولویت مهم دولت رییسی افزود: در اینجا نکته مهم این است که دولت آقای رییسی باید اعتماد جامعه را بار دیگر جلب کنند، چون بخش قابل توجهی از جامعه اعتماد خود به دولت را از دست داده‌اند؛ راهکار این جلب اعتماد نیز شفافیت و پاسخگویی دولت است که زمان قابل توجهی هم از دولت خواهد گرفت.

وی رییسی را فشار ناپذیر دانست و گفت: آقای رییسی امروز وامدار هیچ جریانی نیست و حمایت جریان اصولگرا از ایشان دلیل نمی‌شود که گروه‌های مختلف اصولگرا از ایشان سهم خواهی کنند، هرچند ایشان می‌تواند افراد کارآمد را از بین گروه‌های مختلف اصولگرا انتخابات کند تا کشور را بر اساس برنامه ۵ و ۲۰ ساله اداره کنند.

واعظ آشتیانی با اشاره به مستقل بودن رییسی افزود: این که آقای رییسی اعلام کردند مستقل وارد انتخابات می‌شود فرصتی است که ایشان مدیرانی پاکدست، خلاق و کارآمد را با فراغ بال انتخاب کند چون وامدار هیچ جریانی نیست.

وی ادامه داد: گروه‌های سیاسی اگر بخواهند در این اتفاقات سهامدار باشند حرف آقای رییسی زیر سوال می‌رود و به نظرم آقای رییسی هم به حرف‌هایی که زدندند پایبند خواهند بود و این منطقی نیست که انتظار داشته باشیم دولت شرکت سهامی باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه کارنامه افراد باید ملاک انتخاب آن‌ها برای پست‌های مختلف باشد گفت: این روزها شنیده می‌شود برخی افراد حضور خود در ستاد را مساوی با حضور در دولت دانسته‌اند و برخی اسم‌ها نیز برای برخی سمت‌ها مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد این روند سهم خواهی برخی از گروه‌های سیاسی است که می‌خواهند بعضی افراد را به دولت تحمیل کنند، با این وجود به نظرم آقای رییسی اجازه نمی‌دهد کسی را با فشار رسانه‌ای و سیاسی به ایشان تحمیل کنند.

واعظ آشتیانی با اشاره به تسلط رییسی به اختیارات قوای مختلف گفت: آقای رییسی به عنوان کسی که سال‌ها طولانی در قوه قضاییه بودند قانون اساسی را مطالعه کرده‌اند و با حوزه اختیارات سه قوه و رهبری به خوبی آشنا هستند و به نظرم ایشان در یک سال پایانی ماموریت خود به حرف‌هایی مثل حرف دیگر روسای جمهور متوسل نمی‌شوند و از اختیارات خود به خوبی برای باز کردن گره‌ها استفاده می‌کنند و اگر هم چیز خارج از اخیتارشان باشد از مجاری قانونی آن را پیگیری خواهند کرد.

وی در انتها با ابراز امیدواری نسبت به عملکرد رییسی گفت: امیدوارم آقای رییسی به نتیجه مثبت برسد و ایشان در ۴ سال دوم بدون هیچ تبلیغی به ریاست جمهوری دوباره برسند و رویه آقای روحانی در سال ۹۶ را در پیش نگیرند که حرف‌هایی را زد که برای خودش و مردم مفید نبود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید