لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، هفته آینده سفری به امارات متحده عربی خواهد داشت.

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امارات طی هفته آتی

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از جروزالیم پست نوشت: «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی قرار است هفته آینده سفری به امارات داشته باشد. به این ترتیب، وی اولین وزیر صهیونیستی خواهد بود که در پی توافق شوم عادی سازی، به این کشور عربی سفری رسمی خواهد داشت.

این سفر برای ۲۹-۳۰ ژوئن (۸-۹ تیر) در نظر گرفته شده و لاپید قرار است به موضوع افتتاح سفارتخانه این رژیم در شهر «ابوظبی» و کنسولگری آن در شهر «دبی» بپردازد.

لاپید با «عبدالله بن زاید» همتای اماراتی خود دیدار خواهد کرد اما هنوز مشخص نیست که آیا وی با «شیخ محمد بن زیاره» ولیعهد ابوظبی و حاکم فعلی امارات دیدار می‌کند یا خیر.

سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، مغرب و سودان برخلاف موافقت افکار عمومی جهان عرب و در اقدامی خیانت آمیز به قضیه فلسطین به عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی روی آوردند.

امارات و رژیم صهیونیستی نیز درهمین راستا و با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی را با یکدیگر امضا کرده و رسماً روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

هر چند که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا پایه گذار عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود اما «جو بایدن» رئیس جمهور فعلی ایالات متحده نیز اعلام کرده که از این سیاست حمایت می‌کند و آن را پیش می بَرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید