درختی که میوه اژدها را تولید می‌کند پیتایا نام دارد. این درخت تقریبا ۵ تا ۶ بار در سال میوه می‌دهد و معمولا ۳۰ تا ۵۰ روز پس از شکوفه دادن، شکوفه‌ها به میوه تبدیل می‌شوند. گل‌های منحصر به فرد درخت اژدها قطری به اندازه ۲۵ سانتی متر دارند. از ویژگی‌های خاص این شکوها این است که تنها یک بار و فقط برای یک شب باز می‌شوند. این گل‌ها بسیار بزرگ و سفید هستند و به دلیل این زیبایی به گل شب یا ملکه شب معروف هستند. میوه اژدها بسیار آبدار است و در پنج رنگ مختلف وجود دارد.

آیا راجع به میوه اژدها و خواص آن چیزی می‌دانید؟

میوه اژدها از خانواده کاکتوس‌ها محسوب می‌شود و دارای نام‌های متعددی است. میوه اژدها را با نام‌های دیگری مثل: پیتایا، هو لونگ گو، تان لانگ، گلابی توت فرنگی و یا نانتیکافروت هم می‌شناسند. رنگ قرمز زیبایی دارد و درونش معمولا سفید است. البته انواعی از آن وجود دارند که مغز میوه صورتی یا قرمز است. میوه اژدها میوه بومی مکزیک است البته در کشورهای آسیای جنوبی مثل تایوان، ویتنام، جزایر اوکینا واقع در ژاپن، مکزیک و فیلیپین هم یافت می‌شود. میوه اژدها تنها در شب شکوفه می‌کند و شکوفه‌های آن چنان بزرگ و سفید هستند که این درخت به ملکه شب معروف شده است. میوه اژدها شکل عجیب و غریبی دارد و سرشار از ویتامین است. این میوه جزو میوه‌های کمیاب و گران قیمت در بازار به حساب می‌آید. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

درخت میوه اژدها چه ویژگی‌هایی دارد؟

درختی که میوه اژدها را تولید می‌کند پیتایا نام دارد. این درخت تقریبا ۵ تا ۶ بار در سال میوه می‌دهد و معمولا ۳۰ تا ۵۰ روز پس از شکوفه دادن، شکوفه‌ها به میوه تبدیل می‌شوند. گل‌های منحصر به فرد درخت اژدها قطری به اندازه ۲۵ سانتی متر دارند. از ویژگی‌های خاص این شکوها این است که تنها یک بار و فقط برای یک شب باز می‌شوند. این گل‌ها بسیار بزرگ و سفید هستند و به دلیل این زیبایی به گل شب یا ملکه شب معروف هستند. میوه اژدها بسیار آبدار است و در پنج رنگ مختلف وجود دارد. جالب است که هر رنگ طعم و مزه مخصوص خود را دارد. دانه‌های سیاه رنگ درون میوه در واقع همان بذر میوه هستند و با کاشت آنان می‌توان گیاه جدید را پرورش داد. اگر میوه اژدها خراب شود، ابتدا لکه‌های قهوه‌ای پیدا می‌کند و سپس سیاه می‌شود و رفتاری شبیه به موز و سایر میوه‌های گرمسیری دارد. زمان برداشت میوه از درخت وقتی است که میوه از رنگ سبز در بدنه به رنگ قرمز و یا صورتی تغییر رنگ می‌دهد.

میوه اژدها چه فوایدی دارد؟

میوه اژدها سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان‌هایی مثل: اید فنولیک، بتاسیانین و فلانوئید است. سرشار از فیبر است و هیچ نوع چربی ندارد. می‌تواند به کاهش قند خون کمک کند. دارای پروبیوتیک است. پروبیوتیک ماده‌ای است که به رشد باکتری‌های مفید در روده کمک می‌کند. میوه اژدها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. میوه اژدها در یک وعده ۱۰۰ گرمی دارای ۲۶۴ کالری است.  به بیان دیگر فقط ۶۰ کالری و ۸ گرم قند دارد و برای لاغری متناسب است. لازم به ذکر است که برخی از افراد می‌توانند به این میوه حساسیت داشته باشند. هرچقدر که رنگ میوه غلیظ‌تر و قرمزتر باشد آنتی اکسیدان بیشتری در آن وجود دارد. آنتی اکسیدان ماده‌ای است که برای پوست مانند یک معجزه عمل می‌کند و روند پیری را کند می‌کند. در نتیجه پوستی صاف را به شما هدیه می‌دهد. این میوه برای چشم هم مفید است. برای جلوگیری از فشار خون بالا بسیار عالی است و بطور بالقوه برای پیشگیری کردن از دیابت نوع۲ مفید است.

میوه اژدها چه طعمی دارد؟

بر خلاف شکل عجیب و غریب میوه اژدها طعمی شبیه به سایر میوه‌ها را دارد. مزه تقریبا شیرینی دارد و تقریبا شبیه به کیوی و یا گلابی است. علاوه بر مصرف خام خوراکی، می‌توان از میوه اژدها شربت و مربا نیز تهیه کرد. شربت درست شده از این میوه دراگونیتی نامیده می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید