۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 55263424

سازمان ملل متحد روز جهانی یوگا را در سال ۲۰۱۴ بر اساس تقاضای عمومی که در سطح وسیعی اتفاق افتاد، تعیین کرد. جشن های بین المللی روز یوگا در هند، ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، خاورمیانه، چین، استرالیا و برخی دیگر از کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان برگزار می­شود.

روز جهانی یوگا ۲۰۲۱

روز جهانی یوگا ۲۰۲۱ روز دوشنبه ۲۱ ژوئن ۲۰۲۱ جشن گرفته می­شود. از سال ۲۰۱۵، روز جهانی یوگا در ۲۱ ژوئن برای گسترش آگاهی در بین مردم درباره اهمیت یوگا و تأثیرات آن بر سلامت انسان برگزار می­شود.

سازمان ملل متحد روز جهانی یوگا را در سال ۲۰۱۴ بر اساس تقاضای عمومی که در سطح وسیعی اتفاق افتاد، تعیین کرد. جشن های بین المللی روز یوگا در هند، ایالات متحده آمریکا، کانادا، اروپا، خاورمیانه، چین، استرالیا و برخی دیگر از کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان برگزار می­شود.

معنی یوگا

کلمه "یوگا" از زبان سانسکریت گرفته شده است که به اتحاد (با کسی) یا پیوستن اشاره دارد. تصور بر این است که پاتاجالی، حکیم هند باستان پدر یوگای مدرن است زیرا او شخصی است که تمام جنبه های یوگا را در قالب خاصی رمزگذاری کرده و یوگای سوترا را معرفی کرده است.

یوگا برای خوب بودن

موضوع روز جهانی یوگا ۲۰۲۱ "یوگا برای رفاه" است. همه دنیا در حال گذر از بیماری همه گیر COVID-۱۹ هستند و تقریبا هر کشوری قانون را به شکل خاصی وضع کرده است. در این شرایط، از نظر روحی و جسمی سالم ماندن سخت و غیرممکن است. علیرغم بهتر شدن وضعیت، مردم از اضطراب و افسردگی رنج می­برند. گزارش های سازمان بهداشت جهانی (WHO) نشان می­دهد که ویروس کرونا تا سال ها دنیا را نجات نخواهد داد. در این شرایط بیرون رفتن و شرکت در فعالیت های گروهی خطرناک است. فاصله اجتماعی و سیستم ایمنی بدن قوی تنها درمان های موجود است که باید از آنها استقبال کنیم. تم روز جهانی یوگا ۲۰۲۱ بر این است که به مردم بگوییم انگیزه خود را در خانه حفظ کنند و با انجام ورزش و یوگا یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنند. مردم در خانه چاق و ناامید می­شوند. ورزش به ما کمک می­کند که خوش بین باشیم و یوگا به ما کمک می­کند تا ایده های جدیدی را برای صرف وقت و کسب درآمد بدون بیرون رفتن کشف کنیم. بنابراین مکان برگزاری روز جهانی یوگا خانه ما است. بیایید از موضوع ۲۰۲۱ روز جهانی یوگا قدردانی کنیم و در خانه یوگا تمرین کنیم تا این نفرین COVID-۱۹ ما را ترک کند.

تم روز بین المللی یوگا برای سال گذشته "یوگا در خانه و یوگا با خانواده" بود.

تاریخچه یوگا

یوگا حدود ۶۰۰۰ سال قدمت عملی جسمی، ذهنی و معنوی دارد که از هند آغاز شده و در بسیاری از ادیان از جمله هندوئیسم، بودیسم و ​​جینیسم برای چندین هزار سال معروف ماند. با گذشت زمان مدام تغییر و پیشرفت می­کرد و بعد از آن دوباره در قرن نوزدهم میلادی ظاهر شد. استعمارگران غربی از قرن نوزدهم میلادی به این عمل علاقه مند شده و ترویج آن را در اروپا آغاز کردند.

در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۴، نخست وزیر وقت هند استدلال کرد که:

"یوگا هدیه ای بی نظیر از سنت باستانی هند است. این تجسم وحدت ذهن و بدن است. فکر و عمل، خویشتنداری و تحقق هماهنگی بین انسان و طبیعت، یک رویکرد جامع برای سلامتی و رفاه. این در مورد ورزش نیست بلکه کشف حس یکرنگی با خود، جهان و طبیعت است. با تغییر شیوه زندگی و ایجاد آگاهی می­تواند به بهزیستی کمک کند. اجازه دهید تا در جهت تصویب روز جهانی یوگا تلاش کنیم. "

رکورد جهانی بزرگترین کلاس یوگا به مناسبت اولین روز جهانی یوگا در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ ثبت شد. یوگا دیگر یک تمرین محلی هند نیست بلکه یک تمرین جهانی است که برای بهبود سلامت روانی بدن مقبول است.

روز جهانی یوگا ۲۰۲۱

جشن های بین المللی روز یوگا

روز جهانی یوگا یک تعطیل عمومی نیست بلکه یک روز آگاهی عمومی است و مردم جدا از پیوستن به کلاس های یوگا در فعالیت های آگاهی بخشی شرکت می­کنند.

این روز در زمانی مشخص می­شود که بیماری همه گیر COVID-۱۹ به زندگی و معیشت مردم در سطح جهانی ادامه دهد.

در طی همه گیری، روند رو به رشدی از مردم در سراسر جهان که یوگا را برای سالم و جوان شدن و مبارزه با انزوای اجتماعی و افسردگی در آغوش می­کشند، مشاهده شده است. یوگا همچنین نقش مهمی در مراقبت های روانی-اجتماعی و توان بخشی بیماران COVID-۱۹ در قرنطینه و انزوا دارد. به ویژه در از بین بردن ترس و اضطراب آنها بسیار مفید است.

سازمان بهداشت جهانی از یوگا به عنوان ابزاری برای بهبود سلامتی در برنامه اقدام جهانی خود درباره فعالیت های بدنی ۲۰۱۸-۲۰۳۰ یاد می­کند: افراد فعال تر برای جهانی سالم تر.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید