وزارت دفاع روسیه از اجرای رزمایش رزمناوهای متعلق به ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی این کشور همراه با هواپیماهای این نیرو در بخش مرکزی اقیانوس آرام خبر داد.

ناوگان اقیانوسیه روسیه در بخش مرکزی اقیانوس آرام رزمایش اجرا کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بالغ بر ۲۰ رزمناو سطحی، زیردریایی و کشتی پشتیبانی در این رزمایش در دست برگزاری در نواحی دریایی دوردست در بخش مرکزی اقیانوس آرام برای نخستین بار در تاریخ معاصر ناوگان اقیانوسیه شرکت دارند.

این وزارتخانه تصریح کرد که این مانورها در اقیانوس آرام در فاصله حدودا ۲۵۰۰ مایلی از جنوب شرق جزایر کوریل اجرا می‌شوند.

وزارت دفاع روسیه اعلام داشت: دو گروه از کشتی‌های ناوگان اقیانوسیه که در فاصله حدودا ۲۵۰۰ مایلی از جنوب شرق جزایر کوریل عملیات انجام می‌دهند، اقدام به اجرای ماموریتهای تشخیص، مقابله و حمله موشکی علیه یک گروه رزمی ناوهواپیمابر متعلق به یک دشمن فرضی کردند.

وزارت دفاع روسیه بیان داشت، در این میان یک هواپیماهای رزمی ضد زیردریایی از مدل ایلیوشین Il-۳۸ ماموریت جستجو برای زیردریایی‌های دشمن فرضی در حوزه اقیانوس آرام را اجرا کردند.

این وزارتخانه تصریح کرد: در طی این رزمایش، این هواپیماهای متعلق به ناوگان اقیانوسیه نیروی دریایی ارتش روسیه به اجرای ماموریت جستجو و ردگیری زیردریایی های متعلق به دشمن فرضی پرداختند. برای این منظور شش فروند هواپیمای ضد زیردریایی از مدلهای Il-۳۸ و Il-۳۸N در قالب چند جفت در آبهای دریای اوخوتسک و اقیانوس آرام به کار گرفته شدند.

بر اساس این گزارش همچنین گروه دریایی ناوگان اقیانوسیه در همکاری با هواپیماهای نیروی دریایی به اجرای ماموریتهایی شامل حمله شبیه سازی شده با موشکهای کروز به زیرساختهای نظامی حیاتی دشمن فرضی پرداختند. این حمله موشکی شبیه سازی شده همچنین از جانب کشتی‌های سطحی و از سمت هوا اجرا شد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای جنگی ضدزیردریایی مدل Tu-۱۴۲M۳ روسیه به پشتیبانی از گروه‌های رزمی دریایی پرداختند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید