سفیر چین در کره شمالی نوشت: چین و کره شمالی به خوبی از اهمیت صلح باخبر هستند چون آنها از بسیاری از مشکلات با یکدیگر و در کنار هم سربلند بیرون آمده‌اند.

سفیر چین در کره شمالی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: "لی جینجون"، سفیر چین در کره شمالی در یک سرمقاله برای روزنامه رودونگ سینمون چاپ کره شمالی نوشت، پیونگ یانگ و پکن باید ارتباط خود را به این دلیل تقویت کنند که روابطشان با یک نقطه شروع جدید روبرو شده است.

وی در دومین سالگرد سفر شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به پیونگ یانگ در ادامه این سرمقاله آورده است: چین و کره شمالی به خوبی از اهمیت صلح باخبر هستند چون آنها از بسیاری از مشکلات با یکدیگر و در کنار هم سربلند بیرون آمده‌اند. دو کشور باید در زمینه صلح، ثبات، توسعه و شکوه منطقه‌ای همکاری فعالانه داشته باشند و در عین حال، ارتباط خود را در تمامی سطوح ممکن تقویت کرده و به بررسی مسائل مورد نیاز برای ثبات طولانی مدت بپردازند.

سفیر چین در کره شمالی همچنین نوشت: دو کشور با یک نقطه جدید آغاز روبرو هستند و باید به سمت جلو حرکت کنند، ارتباطات استراتژیک خود را تقویت کرده و همکاری در بسیاری از زمینه‌ها را در مسیری گسترش دهند که باعث تعمیق روابط دوستانه و رایزنی‌ها شود.

وی با اشاره به صدمین سالگرد ایجاد حزب کمونیست چین همچنین تاکید کرد که کشورش تغییری در تعهدات در قبال ایجاد روابط با کره شمالی نداده است.

نوشتن این سرمقاله بی سابقه از سوی سفیر چین در یک رسانه دولتی کره شمالی و تاکید بر روابط با این کشور در حالی صورت گرفته که اختلافات بین پکن و آمریکا شدت یافته است.

این سرمقاله همچنین پس از آن نوشته شده که کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به کشورش تاکید کرد تا هم آماده تقابل و هم گفتگو با آمریکا باشد.

همچنین امروز (دوشنبه) سفیر کره شمالی در چین نیز در سرمقاله‌ای بر اقدامات فعالانه برای ایجاد روابط دوستانه و قدیمی بین دو کشور تاکید کرد و نوشت: اگر دو کشور به دنبال همبستگی و پیشبرد روابط و همکاری‌های استراتژیک هستند قادر خواهند بود چالش‌های بی امان و طرح‌های نیروهای متخاصم را از بین ببرند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید