شرکت گوگل به روزرسانی جدید برای سیستم عامل اندروید معرفی کرده است که این به روزرسانی تابستان امسال با ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند.

گوگل قابلیت‌های جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلاگ گوگل؛ شرکت گوگل چند به روزرسانی جدید برای سیستم عامل اندروید معرفی کرده و این به‌روزرسانی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در حال حاضر ۳ میلیارد تلفن فعال اندرویدی در سراسر دنیا وجود دارد که این به روزرسانی‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد. گوگل اعلام کرد این به روزرسانی را تابستان امسال با ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند.

در ادامه این ویژگی‌های جدید را می‌خوانید:

سیستم هشدار زلزله

قابلیت های جدیدی که تابستان به اندروید می آید

سال قبل بود که گوگل کار بر روی توسعه شبکه تشخیص زلزله در سراسر جهان را با استفاده از فناوری‌های داخلی شرکت خودش آغاز کرد. با استفاده از این قابلیت که رایگان هم هست، کاربران چند ثانیه قبل از وقوع زمین لرزه، هشدارهایی را دریافت می‌کنند. این شرکت به تازکی این سیستم را در یونان و نیوزلند راه اندازی کرد و قصد دارد آن را در ترکیه، فیلیپین، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان نیز در دسترس کاربران قرار دهد.

ستاره دار کردن موارد مهم در Messages

حجم پیام‌هایی که کاربران در روز دریافت می‌کنند زیاد است و ممکن است برخی از اطلاعات مهم در این حجم از پیام‌ها فراموش شوند. گوگل برای این موضوع هم چاره‌ای اندیشیده و قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند پیام‌ها را ستاره دار کنند و دیگر نیازی به جستجو در پیام‌ها نیست. فقط لازم است کاربران روی پیام مورد نظر ضربه بزنند تا علامت ستاره نمایش داده شود.

تجربه‌ای بهتر با استفاده از استیکرهای Emoji Kitchen

قابلیت های جدیدی که تابستان به اندروید می آید

گوگل استیکرهای Emoji Kitchen را به این به روز رسانی جدید آورده تا کاربران با سرعت بیشتری بتوانند استیکرهای را انتخاب و ارسال کنند. با روشن کردن این قابلیت، کاربر می‌تواند برخی از ایموجی‌ها را با هم ترکیب کند و شکلک جدیدی را خلق و ارسال کند.

دسترسی به برنامه‌های مختلف با دستیار صوتی

با استفاده از این قابلیت کابران می‌توانند برنامه‌های مختلف را از طریق صدای خودشان و با کمک دستیار صوتی جستجو و اجرا کنند. دستیار صوتی با شنیدن صدای صاحب تلفن، دستورها را اجرا می‌کند.

ارتقا و توسعه قابلیت‌های Voice Access

شرگت گوگل برای کاربرانی که معلولیت دارند، قابلیت Voice Access را قبلا معرفی کرده بود تا این افراد با صدای خودشان بتوانند دسترسی سریع تری به برنامه‌ها داشته باشند. در حال حاضر گوگل این قابلیت را ارتقا داده و می‌شود با سیستم تشخیص چهره که در نسخه بتا وجود دارد، تنها با نگاه کردن به صفحه می‌توانند برنامه‌ها را فعال کنند.

شخصی سازی و تجربه‌های جدید در اندروید Auto

کاربران این برنامه با به روز رسانی جدید، کاربری آسان‌تر و بهتری را تجربه خواهد کرد و تنظیمات شخصی سازی شده در اختیارشان قرار می‌گیرد. کار با برنامه‌های شارژ و پارکینگ ساده‌تر از قبل می‌شود و دسترسی کاربران به پیامرسان‌ها بهبود می‌یابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید