سازمان عفو بین‌الملل درخواست کرد تا دستگاه قضایی تونس تحقیقات بی‌طرفانه‌ای درباره مرگ یک جوان در جریان اعتراضات در این کشور انجام دهد.

درخواست عفو بین‌الملل برای انجام تحقیقات بی‌طرف درباره مرگ یک معترض تونسی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم نوشت: سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از دستگاه قضایی تونس خواست که تحقیقات بی‌طرفانه‌ای را درباره مرگ "احمد بن عماره"، جوان معترض در محله"سیدی حسین" پایتخت این کشور انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: مرگ بن عماره و استفاده نیروهای امنیتی تونس از زور باعث شکل گیری درگیری در محله سیدی حسین شده است.

طبق این بیانیه، نیروهای امنیتی تونس به سمت معترضان گاز اشک آور شلیک کرده و همین اقدام باعث مسمومیت یک کودک شیرخواره شد که دو هفته از تولدش می‌گذرد.

عفو بین‌الملل در ادامه پیش بینی کرد که تظاهرات در تونس طی روزهای آتی گسترده‌تر شود.

سازمان عفو ​​بین‌الملل همچنین تاکید کرد که مقامات تونس باید تحقیقات بی طرفانه و مؤثری را درباره شرایط مشکوک مرگ بن عماره انجام دهند.

گزارش‌های متناقضی از مرگ این جوان تونسی وجود دارند، در این رابطه برخی فعالان تونسی اظهار کردند، بن عماره پس از آنکه سوار خودروی پلیس نشد، مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی قرار گرفت.

از سوی دیگر خالد الحیونی، سخنگوی وزارت کشور تونس اعلام کرد: یکی از خودروهای گشتی پلیس هنگام بازرسی و کنترل، به یک جوان مشکوک می‌شود و او با دیدن خودروی پلیس اقدام به فرار می‌کند، در ادامه پلیس در گزارشی مطلع می‌شود که آن جوان در یکی از بیمارستان‌ها فوت شده است.

محله سیدی حسین در پایتخت تونس از یک هفته قبل شاهد اعتراضات روزانه‌ای است که در پی انتشار ویدیویی از بازداشت یک نوجوان ۱۵ ساله توسط پلیس این کشور و عریان کردن و کتک زدن او به راه افتادند.

وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای ضمن اعتراف به این ماجرا، اعلام کرد تمامی نیروهای پلیسی که در این حمله دست داشتند، بازداشت شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید