داده های خصوصی کاربران گوگل از طریق برنامه «گوگل اَپ»، کاربر اندروید را در برابر مهاجمان سایبری آسیب پذیر کرده است. گوگل این آسیب پذیری را تأیید کرد و گفت که ماه گذشته این مشکل را برطرف کرده است.

خطر در کمین گوشی‌های اندروید است!

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، اختلال در کدگذاری برنامه «گوگل»(Google)، اطلاعات خصوصی کاربران «اندروید»(Android) را در معرض حمله مهاجمان قرار داد.

داده های خصوصی کاربران گوگل از طریق برنامه «گوگل اَپ»، کاربر اندروید را در برابر مهاجمان سایبری آسیب پذیر کرده است. گوگل این آسیب پذیری را تأیید کرد و گفت که ماه گذشته این مشکل را برطرف کرده است.

«Oversecured»(اپلیکیشن خودکار ناظر امنیت تلفن های همراه) روز پنجشنبه اعلام کرد هنگام کار برای ایمن سازی برنامه های از پیش نصب شده در دستگاه های اندروید، مشکلی در کد برنامه گوگل پیدا کرده است.

مشکل کد گوگل باعث شده تا داده های موجود در برنامه آن در دسترس مهاجمان سایبری قرار گیرد، از جمله سابقه جستجوی کاربران، نامه های ارسال شده از «Gmail»(جی مِیل)، مخاطبین، سابقه تماس، دسترسی به خواندن و ارسال پیام ها و موارد دیگر.

«Oversecured» در وبلاگ خود گفت: برنامه مهاجم برای موفقیت این حمله نیاز به فقط یک بار راه اندازی داشت. پس از آن، حتی اگر برنامه برداشته شود، عملکرد مخرب همچنان به طور مستقل در برنامه گوگل وجود دارد. علاوه بر این، حمله به هیچ گونه رضایت یا اخطار کاربر احتیاج نداشت.

گوگل گفت که اپلیکیشن «Google Play Protect» اینگونه برنامه های مخرب را شناسایی و مسدود می کند و این شرکت از سوء استفاده کنندگان از این آسیب پذیری آگاه نیست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید