مهدی سلطان محمدی، کارشناس مسکن گفت: اگر فکری به حال تورم نشود، قیمت تمام شده مسکن بازهم افزایش می یابد.

مردم منتظر سقوط قیمت مسکن نباشند!

به گزارش سلام نو به نقل از خبر فوری، یک کارشناس مسکن گفت: اگر تورم کنترل نشود، حتی قیمت تمام شده مسکن ملی هم گران می‌شود. لذا مردم منتظر سقوط قیمت مسکن در آینده نباشند.مهدی سلطان محمدی با اشاره به دلایل رشد قیمت مسکن و روش های ایجاد ثبات قیمت در این بازار سرمایه اظهار داشت: مادامی که تورم ساختاری سر به فلک کشیده که طی ۵ سال گذشته به وضوح شاهد آن بویم بر اقتصاد کشورسایه افکنده است، نمی توان انتظار داشت که نه فقط قیمت مسکن بلکه قیمت سایر اقلام ثابت بماند.

وی با بیان اینکه، اگر فکری به حال تورم نشود، قیمت تمام شده مسکن بازهم افزایش می یابد، افزود: حتی قیمت تمام شده مسکن ملی که از سوی دولت در حال اجراست نیز مستثنی از افزایش قیمت تمام شده نخواهد بود.

این کارشناس بازار مسکن با توجه به جهش چشم گیر قیمت مسکن طی این مدت، رشد قیمت کندتر و کمتری را برای آینده متصور شد و گفت: این نکته مبنی بر سقوط قیمت ها در بازار نیست. وقتی شاهد افزایش قابل توجه قیمت مصالح، نرخ فروش تراکم، قیمت خدمات زیربنایی مانند انشعابات آب، برق و گازهستیم، نمی توان انتظار داشت قیمت مسکن کاهش یابد.

سلطان محمدی تصریح کرد: مگر دولتی که ادعا می کند می خواهد جلوی تورم را بگیرد تا به حال از افزایش قیمت خدمات دولتی و حقوق کارمندان خود جلگیری کرده است؟ خواه نا خواه، کاهش ارزش پول ملی منجر به افزاش قیمت ها می‌شود.وی خاطرنشان کرد: یک سیاست مالی و پولی نیاز است تا ریشه کسری بودجه دولت و رشد نقدینگی خشکانده شود.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به نیاز مبرم به تولید مسکن در کشور بیان داشت: این نیاز باید از طریق ساخت‌وسازانبوه در بافت‌های فرسوده شهرهای بزرگ و شهرهای اقماری تامین شود.وی افزود: بازسازی بافت‌های فرسوده به اصلاح معابر، راه‌های ارتباطی و بهبود بافت اجتماعی محلات نیز منجر می‌شود. به طوریکه نوسازی بافت های فرسوده کمک می کند تا طبقه متوسط جامعه به سکنا در این مناطق تمایل نشان دهند.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه «شهرهای بزرگ ظرفیت لازم برای بارگزاری و رفع نیاز جمعیت فاقد مسکن در کل کشور را ندارند» گفت: به منظور جلگیری از حاشیه نشینی، می توان با سرمایه گذاری، طراحی و ایجاد بافت های مناسب در شهرهای اقماری، محل مناسبی از نظر زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برای رشد جمعیت ایجاد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید