مغولین از غذاهای خوشمزه و سنتی کشور افغانستان است، در گزارش زیر طرز تهیه مغولین یک غذای افغانستانی را به شما آموزش خواهیم داد.

مغولین غذای سنتی افغانستان / طرز تهیه

امروز قصد داریم طرز تهیه مغولین یک غذای افغانستانی را به شما عزیزان آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

فیله گوساله: یک کیلوگرم
هویج: ۴ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۳ عدد سبز و زرد و قرمز
لوبیاسبز: ۳۰۰ گرم
قارچ دکمه‌ای: ۵۰۰ گرم
پــودر پیاز: یک قاشـــق چای‌خوری
پودر کاری و آویشن: از هر کدام نوک کارد
سویا سس: ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری
تای سس: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا گوشت را به شکل برش‌های انگشتی خرد کرده و به سویا سس آغشته می‌کنیم و داخل ظرف دربسته ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار می‌دهیم.. قارچ را جداگانه تفت می‌دهیم تا جایی که آب آن کشیده شده و سرخ شود. لوبیا سبز و هویج را نیز به شکل خلالی باریک و بلند خرد کرده و آبپز یا بخارپز می‌کنیم.. گوشت‌ها را داخل تابه‌ای چدنی که آن را خیلی داغ کرده‌ایم با کمی روغن و حرارت خیلی زیاد استیکی می‌کنیم و سبزیجات آماده شده را داخل گوشت ریخته و چند دقیقه همه را با هم تفت می‌دهیم. اگر نمک مواد کم بود، سویا سس اضافه می‌کنیم.

وقتی تفت دادن مواد به اندازه شد ادویه‌ها و پودر پیاز را اضافه می‌کنیم و خیلی کم تفت می‌دهیم تا طعم ادویه‌ها تغییر نکند.. در نهایت تای سس را اضافه کرده و بلافاصله غذا را سرو می‌کنیم. می‌توان این خوراک را داخل نان والوان بزرگ هم سرو کرد.

مواد لازم برای تهیه سس تای:

فلفل چیلی تند یک عدد
آب در حد نصف لیوان
شکر ۱ قاشق چای‌خوری
نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری
سیر ۲ حبه
فلفل دلمه بزرگ قرمز
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری

طرزتهیه:

در این مرحله باید ابتدا دانه‌های فلفل‌های چیلی را جدا کنید تا فلفلی که به سس وارد می‌شود کم باشد. سپس می‌توانید آن را خرد کرده و به آن سیر اضافه کنید. توجه داشته باشید که سیرها باید کاملاً ریز خرد شوند. آن‌ها را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. حرارت باید متوسط باشد که فلفل‌ها دچار سوختگی نشوند. وقتی مواد به جوش آمد، اجازه دهید طی مدت زمان ۱۰ دقیقه پخته شود. پس از آن اجازه دهید مواد سرد شده و استراحت کنند. آن‌ها را در مخلوط‌کن یا غذاساز ریخته و میکس کنید. بعد از آن یک مایع یک‌دست به‌دست می‌آید. (می‌توانید در حین پخت کمی رب گوجه‌فرنگی به مواد اضافه کنید).

در نهایت باید آن را از صافی رد کرده و بررسی کنید که چه مزه‌ای دارد. در آخر می‌توانید به آن نمک، شکر و سرکه به میزان لازم اضافه کنید. آن را در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید. / کی اشپزه

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید