هزاران نفر از مردم برزیل در اعتراض به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا و عملکرد ژائیر بولسونارو، رییس‌جمهور این کشور دست به تجمع زدند.

عبور آمار قربانیان کرونا در برزیل از مرز ۵۰۰ هزار نفر/ مردم دست به تجمع زدند

به گزارش سلام نو، فارس به نقل از وبگاه خبری «آکسیوس» نوشت: هزاران معترض به وضعیت همه‌گیری کرونا در برزیل و عبور تعداد جان باختگان این کشور از مرز ۵۰۰ هزار نفر، روز شنبه به خیابان‌های دستکم ۲۲ ایالت از ۲۶ ایالت این کشور آمدند. معترضان با حمل پلاکاردهایی، خواستار کنار رفتن «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور این کشور از قدرت شدند.

برزیل1

برزیل2

برزیل4

این اعتراضات در حالی برگزار شده که برزیل به لحاظ تعداد قربانیان بر اثر این همه‌گیری در جایگاه دوم جهان و به لحاظ تعداد موارد ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد. در همین حال، تنها ۱۲ درصد جمعیت این کشور در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

برزیلی‌ها اخیراً هم تظاهراتی سراسری را در اعتراض به عملکرد ژائیر بولسونارو در مقابله با همه‌گیری کرونا در بیش از ۲۰۰ شهر و شهر کوچک این کشور برگزار کردند و خواستار کناره‌گیری و استعفای وی شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محبوبیت رئیس‌جمهور راستگرای افراطی برزیل در دوران بحران کرونا سقوط کرده است.

بولسونارو که به ترامپ برزیل مشهور است، از ابتدای همه‌گیری در این کشور در اظهارنظرهای خود این بیماری را دست کم گرفت، استفاده از ماسک را رد و درباره اهمیت واکسیناسیون ابراز تردید کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید