می­دانید که بارزترین دلیل تشنگی شدید این است که بدن به اندازه کافی هیدراته نشده است. گفتن اینکه دقیقا چه مقدار آب باید بنوشید دشوار است زیرا این قضیه برای همه متفاوت است. آیا در جایی با آب و هوای گرم زندگی می­کنید یا زیاد ورزش می­کنید؟ پس بدیهی است که باید بیشتر آب بنوشید.

تشنگی زیاد نشانه کدام بیماری‌ها است؟

تشنگی شدید ممکن است نشان دهنده یک مسئله اساسی در سلامتی باشد.

آیا فقط در طول روز احساس تشنگی می­کنید؟ راه حل این تشنگی این است که شما باید کمی بیشتر آب بنوشید. اما آیا وقتی آب می­نوشید، احساس می­کنید تشنگی شما برطرف نمی­شود؟ در این موقعیت باید یکی از این پنج دلیل اساسی را دنبال کنید.

باید به موقع به این مشکلات سلامتی دست پیدا کنید تا بتوانید در مورد آنها کاری انجام دهید.

۱. هیدراتاسیون کافی نیست

می­دانید که بارزترین دلیل تشنگی شدید این است که بدن به اندازه کافی هیدراته نشده است. گفتن اینکه دقیقا چه مقدار آب باید بنوشید دشوار است زیرا این قضیه برای همه متفاوت است. آیا در جایی با آب و هوای گرم زندگی می­کنید یا زیاد ورزش می­کنید؟ پس بدیهی است که باید بیشتر آب بنوشید. یک آزمایش خانگی خوب این است که به ادرارتان نگاه کنید. هرچه رنگ ادرار روشن تر باشد، بهتر است.

۲. رژیم غذایی

رژیم غذایی می­تواند بر میزان تشنگی در طول روز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ما می­دانیم که رژیم کتو می­تواند به عنوان یک عارضه جانبی، تشنگی بیش از حد داشته باشد. در این رژیم، کربوهیدرات ها با چربی جایگزین می­شوند. این بدان معنی است که شما چیزهای خامه ای زیادی مانند مایونز، پنیر و خامه زده می­خورید و از برنج، ماکارونی و سیب زمینی پرهیز می­کنید.

۳. مشکلات تیروئید

علائم غده تیروئید بیش از حد فعال در هر فرد متفاوت است. هیچ دلیلی برای وحشت در هنگام تشنگی بیش از حد و مشکلات تیروئیدی وجود ندارد، اما سعی کنید سایر علائم زیر را نیز زیر نظر داشته باشید: کاهش وزن، لرزش دست، خستگی، حملات اضطرابی و احساس سبکی سر. اگر چندین مورد از این علائم را همراه با تشنگی بیش از حد تجربه کرده اید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

۴. دیابت

یکی از علائم رایج دیابت (هر دو نوع ۱ و ۲) احساس تشنگی مداوم و خارش شدید پوست است. این مربوط به این واقعیت است که کلیه ها به خوبی کار نمی­کنند زیرا آنها قادر به جلوگیری از کل گلوکز نیستند و سطح قند خون خیلی زیاد است. گلوکز رطوبت را جذب می­کند و به همین دلیل کلیه رطوبت بیش از حد معمول را عبور می­دهند. این امر منجر به تشنگی بیشتر و رفتن مکرر به توالت می­شود.

۵. دارو

داروهای زیادی وجود دارد که به عنوان یکی از عوارض جانبی احتمالی آنها تشنگی بیش از حد است. به عنوان مثال می­توان به داروهای ضد حساسیت، ضد افسردگی و داروهای ضد فشار خون اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید