نهاد پناهندگان سازمان ملل متحد اعلان کرد که درگیری های نظامی، خشونت دیگر عوامل سه میلیون انسان را وادار به گریز از خانه هایشان کرده است.

آمار هولناک سازمان ملل درباره شمار آوارگان جهان / تعداد کل بی خانمان‌ها به بیش از ۸۲ میلیون تن رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  - نهاد پناهندگان سازمان ملل متحد اعلان کرد که درگیری های نظامی، خشونت، تعقیب قضایی، نقض حقوق بشر و دیگر عوامل، نزدیک به سه میلیون انسان را وادار به گریز از خانه هایشان در سال گذشته کرده است.

کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش درباره روندهای جهانی افزوده است: این در حالی بوده که بحران همه گیری کووید-۱۹ جنبش و جابجایی مردم را در سراسر جهان، محدود و دشوار کرده است.  

بر اساس آخرین برآوردهای این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، تعداد کل بی خانمان شدگان پس از جنگ دوم جهانی به شمار بی سابقه بیش از ۸۲ میلیون تن افزایش یافته که تقریبا با شهروندان آلمان  برابری می کند.

 به گفته فیلیپو گراندی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان؛ عواملی مانند درگیری های نظامی و پیامدهای دگرگونی های آب و هوایی در مکان هایی مانند موزامبیک، منطقه تیگره در اتیوپی و منطقه ساحل قاره آفریقا، انگیزه های اصلی آوارگی در داخل این کشورها در ۲۰۲۰ بوده و این آمار را برای نهمین سال پیاپی افزایش می دهد.  

هر چند میلیون ها فراری و بی خانمان از درگیری های سوریه و افغانستان، چندین سال است که آمار پناهندگان سازمان ملل متحده را تحت الشعاع قرار داده است.  

بر اساس آمار این نهاد، اکنون یک درصد از کل جمعیت بشر بی خانمان است و شمار چنین انسان هایی نسبت به ۱۰ سال پیش ۲ برابر شده است. نزدیک به ۴۲ درصد این افراد زیر ۱۸ سال سن دارند و میان سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نزدیک به یک میلیون نوزاد در میان خانواده های پناهجو به دنیا آمده اند که بسیاری از انان برای سالیان سال پناهنده باقی خواهند ماند و وضعیت و جایگاهشان تغییری نخواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید