برهم صالح رییس جمهوری عراق با ارسال پیامی برای سید ابراهیم رئیسی انتخاب ایشان به عنون رییس جمهوری آینده ایران را تبریک گفت.

واکنش رییس جمهوری عراق به پیروزی رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،در این پیام تبریک آمده است:

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

تهنیت ها و تبریکات صادقانه خود را به مناسبت انتخاب شما به عنوان رنیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم می کنم. برای شما در این ماموریت سنگین در راه خدمت به ملت ایران عزیز آرزوی موفقیت و تحقق هر چه بیشتر پیشرفت و اعتلاو شکوفایی می کنم.

ما در عراق انتظار تقویت روابط استوار با ایران همسایه و ملت آن را داریم؛ ملتی که روابط تمدنی و فرهنگی و اجتماعی اصیل و ریشه دار در طول تاریخ آن را به ملت ما پیوند می دهد.

جمهوری اسلامی ایران نقشی مهم در ایستادگی در کنار عراقی ها در نبرد با تروریسم و افراط گرای دارد و یاریگر در مقابله با عواقبی است که امنیت و صلح منطقه ما را تهدید می کند؛ منطقه ای که جدال ها و بحران ها آن را در برگرفته است.

من دیدار با شما را در سفر اخیرتان به بغداد به یاد می آورم و نیز آنچه از جنابعالی درباره اشتیاق و اهتمام به روابطی که دو ملت و کشور را گردهم می آورد، درخواست کردیم.

منطقه به حکمت و خردمندان و غالب کنندگان زبان گفت و گو و همرسانی (ارتباط) نیاز شدیدی دارد و نیز به نگاه جدی به منافع ملت هایمان و تقویت آن از مسیر برقراری امنیت، ثبات، صلح و احترام به حاکمیت. تاریخ ملت ها با مواضع شجاعانه و مجدانه ای نوشته می شود که خیر انسانیت در آن و مصداق این فرمایش خداوند تعالی است: « کُنتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ».

ما قویا درباره اشتیاق و از خود گذشتگی شما در تحول بخشی به روابط و تقویت آن با منافع مشترک دو ملتمان و آنچه در آن خیر منطقه باشد، اطمینان داریم.

مجددا به مناسبت پیروزی جنابعالی  به شما تبریک و تهنیت می گوییم و امید زیادی از طریق شما به آینده شکوفایی داریم که برای ملت ها و کشورهایمان آرزو داریم.

خداوند به ملت، سران و دولت جمهوری اسلامی ایران نعمت خیر و رفاه عطا کند و برای شما آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید