سخنگوی پنتاگون از دستور وزیر دفاع آمریکا برای خروج برخی سامانه‌ها و نیروها از خاورمیانه طی تابستان جاری خبر داد و گفت این تغییرات بر منافع امنیت ملی این کشور تأثیری نخواهد داشت.

ارتش آمریکا درباره خروج برخی نیروها از خاورمیانه بیانیه داد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: جسیکا مک‌نولتی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) گفت: لوید آستین، وزیر دفاع دستور خارج کردن برخی نیروها و تجهیزات از منطقه طی تابستان را داده است.

این مسئله به طور ویژه درباره تجهیزات دفاع هوایی است. این تجهیزات برای نگهداری و تعمیرات که بسیار ضروری است به آمریکا بازگردانده می‌شود و تعداد دیگری به مناطق دیگر منتقل می‌شود.

این سخنگو توضیح نداد که آیا این تجهیزات مجددا در منطقه اقیانوس هند و آرام مستقر خواهند شد یا خیر.پنتاگون قصد دارد تلاشش را روی مقابله با نفوذ چین متمرکز کند. این سخنگو گفت که نمی‌تواند وارد جزئیات شود.

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال پنتاگون اوایل ژوئن هشت سامانه ضد موشکی را از عراق، کویت، اردن و عربستان و سامانه تاد در عربستان را خارج کرد.

وجود هر سامانه ضد موشکی وجود صدها سرباز را می‌طلبد. خارج کردن این سامانه‌ها به معنای رفتن هزاران سرباز آمریکایی از منطقه است.

سخنگوی مذکور گفت: ما حضور نظامی پر قدرت خود را در منطقه حفظ می‌کنیم و اطمینان داریم که این تغییرات بر منافع امنیت ملی ما تأثیر نخواهد گذاشت. ما همچنین انعطاف پذیری خود را برای بازگرداندن سریع نیروها به خاورمیانه در صورت لزوم حفظ کنیم.

آمریکا درحال حاضر برای خارج کردن تمام نیروهایش از افانستان تلاش می‌کند و تعداد نیروها در عراق نیز به ۲۵۰۰ تن کاهش یافته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید