جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: منابع مالی را برای کمک‌های احتیاطی در صورت تهاجم بیشتر روسیه در اوکراین آماده کرده‌ایم.

در حمایت آمریکا از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تزلزلی ایجاد نخواهد شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، به تازگی گزارش هایی منتشر شد که نشان می داد واشنگتن به صورت موقت بسته کمک نظامی خود به اوکراین به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار را که شامل سلاح های مرگبار است، به حالت تعلیق در آورده است.

ساکی در بیانیه روز جمعه خود با تکذیب چنین گزارش هایی نوشت : این ایده که حمایت امنیتی به اوکراین را تعلیق کرده ایم مهمل و پوچ است. همین هفته پیش در آستانه نشست سران آمریکا و روسیه بسته حمایت امنیتی ۱۵۰ میلیون دلاری را که شامل حمایت از سلاح های مرگبار است ارائه دادیم.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید افزود: ما اکنون از طریق طرح حمایت امنیتی اوکراین همه کمکی را که با تایید کنگره لحاظ کرده بودیم، تامین کرده ایم. دو روز قبل از نشست سران آمریکا و روسیه، جو بایدن رئیس جمهور در اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مقابل جهان گفت «ما می توانیم اوکراین را در وضعیتی قرار دهیم تا بتواند در مقابل تهاجم فیزیکی روسیه مقاومت کند»

در بیانیه ساکی آمده است: ما همچنین منابع مالی را برای کمک های احتیاطی در صورت تهاجم بیشتر روسیه در اوکراین آماده کرده ایم. همان طوری که بایدن مستقیما به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت در حمایت ما از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین تزلزلی ایجاد نخواهد شد.

روابط آمریکا و روسیه طی سالهای اخیر دوره  سختی را پشت سر می گذراند. در مارس ۲۰۱۴ (اسفند۱۳۹۳) بود که به بهانه بحران داخلی اوکراین در دولت باراک اوباما روابط دو طرف تیره شد و این مناسبات سالهای بعد هم بدتر شد.

بعد از دیدار چند ساعته روسای جمهوری آمریکا و روسیه در ژنو، بایدن در نشست خبری خود گفت: مناطقی نیز وجود دارند که چالش برانگیزترند. من تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را اعلام کردم. ما توافق کردیم دیپلماسی مربوط به توافقنامه مینسک را دنبال کنیم. 

وی افزود: من نگرانی‌های خود را در مورد بلاروس به اشتراک گذاشتم. او با آنچه اتفاق افتاده مخالف نیست. او فقط دیدگاه متفاوتی دارد که در این باره چه کاری باید انجام دهد.

با این حال، بایدن می‌گوید که به پوتین گفته است برنامه او علیه روسیه یا شخص دیگری نیست و باید برخی از قوانین اساسی مسیر را داشته باشیم که همه بتوانیم از آن پیروی کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید