چون به خوبی زبان انگلیسی می‌دانستم موهایم را رنگ می‌کردم و به سمینارها و همایش‌ها می‌رفتم و وانمود می‌کردم آمریکایی هستم.

نقشه سیاه برای دختران جوان / پسر ایرانی خود را آمریکایی جا زد!

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه همشهری، پسر شیاد که به زبان انگلیسی مسلط بود با رنگ کردن موهایش وانمود می‌کرد که از اتباع آمریکاست. او با این ترفند با دختران جوان طرح دوستی می‌ریخت و از آنها خواستگاری می‌کرد. همه این کارها اما برای سرقت از آنها بود.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این کلاهبردار از چند روز قبل و به‌دنبال شکایت دختر جوانی در کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب آغاز شد. شاکی به مأموران گفت: مدتی قبل در یک همایش با پسری جوان آغاز شدم. او که به زبان انگلیسی مسلط بود جلو آمد و از من کمک خواست. آنطور که می‌گفت از اتباع آمریکا بود و چون نمی‌توانست فارسی صحبت کند کمکش کردم. او به این بهانه با من آشنا و بعد از همایش سوار ماشینم شد. وقتی پیاده شد فهمیدم او همه پول های نقد و گوشی موبایلم را سرقت کرده است.

شاکی ادامه داد: چون او خوب انگلیسی حرف می‌زد و موهایش هم بور بود، فکر کردم واقعا خارجی است و اصلا شک نکردم که ممکن است قصد فریبم را داشته باشد، اما او از قبل برایم نقشه کشیده بود.

به‌دنبال این شکایت چند گروه از مأموران در قالب تیم‌های گشتی به گشت‌زنی در محدوده شهرک غرب پرداختند و با مشخصاتی که شاکی درباره رنگ موهای متهم به آنها ارائه کرده بود، توانستند ساعتی بعد او را دستگیر کنند. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم ایرانی است و به دروغ خودش را آمریکایی معرفی کرده است. همچنین مشخص شد که او موهایش را رنگ کرده تا بتواند دختران جوان را فریب دهد. با توجه به این که به زبان انگلیسی نیز مسلط بود دختر جوان فریبش را خورده و حرف‌های او را باور کرده بود. از سوی دیگر بررسی‌های بیشتر نشان داد که متهم مدتی قبل نیز به همین اتهام دستگیر شده اما چون هیچ مدرک محکمی علیه او وجود نداشت آزاد شده بود.

وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت جزئیات بیشتری از جرائمش برملا و مشخص شد که او با این ترفند دختران دیگری را نیز فریب داده است. او گفت: چون به خوبی زبان انگلیسی می‌دانستم موهایم را رنگ می‌کردم و به سمینارها و همایش‌ها می‌رفتم و وانمود می‌کردم آمریکایی هستم و در سفارتخانه‌ها نفوذ دارم و می‌توانم کارهای مربوط به مهاجرت و اقامت انجام دهم. اغلب به‌دلیل اینکه موهایم بور بود به من اعتماد می‌کردند و در ادامه با آنها طرح دوستی می‌ریختم.

متهم ادامه داد: از بعضی طعمه هایم خواستگاری می‌کردم و طوری رفتار می‌کردم که فکر کنند عاشقشان شده‌ام. به همین دلیل به خانه یا محل کارشان رفت‌وآمد و اموال باارزششان را سرقت می‌کردم. گاهی در همان دیدار اول و در فرصتی مناسب، طلا، تلفن همراه و سایر اموال با ارزششان را می‌دزدیدم و فرار می‌کردم.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام جزئیات این پرونده گفت: این متهم قبلا هم توسط مأموران دستگیر شده بود اما به‌دلیل این که دلایل کافی علیه او وجود نداشت آزاد شد و دوباره اقدامات مجرمانه‌اش را از سر گرفت. به‌گفته وی تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید