به گفته عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان سازمان جاسوسی آمریکا «به هیچ وجه» اجازه ندارد که از خاک پاکستان دست به عملیات بزند.

مخالفت نخست‌وزیر پاکستان با درخواست سازمان سیا

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: همزمان با خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از خاک افغانستان پس از ۲۰ سال و تقلای پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای متقاعد کردن جمهوری‌های سابق شوروی قرار گرفته در شمال افغانستان به عنوان مکان‌هایی برای تداوم عملیات‌های آینده خود، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز جمعه در مصاحبه‌ای به طور قاطع این امکان را رد کرد.

عمران خان در مصاحبه‌ای با آکسیوس که قرار است روز یکشنبه پخش شود، اظهار داشت که «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا (سیا) «مطلقاً» اجازه نخواهد داشت که از خاک پاکستان دست به عملیات بزند.

این در حالی است که آژانس اطلاعات سرویس داخلی پاکستان همواره دروازه واشنگتن به روی افغانستان دهه‌ها پیش از تجاوز آمریکا به خاک این کشور در اکتبر ۲۰۰۱ بوده است.

اکنون و به گواه روزنامه نیویورک تایمز، ایالات متحده بار دیگر درصدد یافتن نائبانی در افغنستان برای پشتیبانی از آخرین نیروهای آمریکایی است که تا روز ۱۱ سپتامبر خاک این کشور را ترک می‌کنند. این تلاش واشنگتن همچنین نشان دهنده این باور مقامات کاخ سفید است که گروه طالبان گفتگوهای صلح را جدی قلمداد نخواهد کرد و دولت افغان تحت حمایت ایالات متحده در صورت یک تهاجم جدید طالبان به زودی سقوط خواهد کرد.

با این حال اسلام آباد قاطعانه هرگونه همکاری بیشتر با ایالات متحده را رد کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید