خیلی از افراد ممکن است برای فرار از ناراحتی و کم کردن استرس خرید درمانی را امتحان کنند. در این مواقع با یک فعالیت دیگر حواس خود را پرت کنید. می‌توانید پخت و پز، دویدن و یا هر سرگرمی دیگری را انجام دهید و اگر نمی‌توانید از خرید اجتناب کنید، برای صرفه جویی بیشتر به فروشگاه‌های ثروتمندان بروید و پاساژگردی کنید.

چگونه با درآمد کم پس انداز کنیم؟

به گزارش سلام نو، اعضای بزرگتر خانواده مانند پدر و مادر با کار کردن و کسب درآمد پولی را هر ماه و یا به صورت سالیانه تحت عنوان پس انداز ذخیره می‌کنند که معمولا در دوران بزرگسالی فرزندان به آنان داده می‌شود و یا برای تفریح و موارد اظطراری هزینه می‌گردد. برای همین است که آرامش فکری و روانی در خانواده‌هایی که پس انداز دارند بیشتر است، اما پس انداز کردن فقط در قالب پس انداز پولی نیست یعنی اگر وسایلی که برای زندگی خریداری می‌شوند به درستی نگهداری و استفاده شوند، خانواده مجبور نیست مجدداَ پولی را صرف خرید آن وسایل کنند و این باعث پس انداز پولی می‌شود. از آنجا که پس انداز کردن امری مهم به شمار می‌آید، سعی داریم در ادامه به توضیح موارد ساده‌ای بپردازیم که با به کار بردن آنها می‌توان به راحتی پول پس انداز کرد.

چند روش برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و پس انداز بیشتر

● پرهیز کردن از خرید درمانی

 خیلی از افراد ممکن است برای فرار از ناراحتی و کم کردن استرس خرید درمانی را امتحان کنند. در این مواقع با یک فعالیت دیگر حواس خود را پرت کنید. می‌توانید پخت و پز، دویدن و یا هر سرگرمی دیگری را انجام دهید و اگر نمی‌توانید از خرید اجتناب کنید، برای صرفه جویی بیشتر به فروشگاه‌های ثروتمندان بروید و پاساژگردی کنید.

● از خرید کالاهای مارک ‌دار اجتناب کنید

 خرید محصولات مارک دار ضروری نیست. بسیاری از اوقات کالاهای مارک دار و برند از نظر کیفیت با محصولات خارج از برند تفاوتی ندارند.

● یک راننده‌ی خوب و با حوصله باشید

با صبر و تحمل در رانندگی می‌توان از سرعت‌های غیر مجازی که منجر به جریمه‌های سنگین می‌شوند در امان ماند.

● از کارت‌های اعتباری استفاده نکنید

 بدون شک کارت‌های اعتباری راحتی بی نظیری را به زندگی روزمره ما اضافه کرده‌اند. خرید کردن با کارت بسیار آسان است. از اعتماد به کارت اعتباری خود اجتناب کنید و از پول نقد برای خریدهای کوچک استفاده کنید. پرداخت نقدی می‌تواند شانس تخفیف گرفتن را بیشتر کند.

● قرض بگیرید، خرید نکنید

اگر خانم هستید به جای اینکه هر بار برای مهمانی و مراسم‌های عروسی، لباس بخرید می‌توانید از دوستان خود قرض بگیرید و یا لباس‌هایتان را با هم تعویض کنید.

● مبلغی از حقوقتان را به تفریح اختصاص دهید

 داشتن تفریح یک امر مهم است. بنابراین اگر از زندگی احساس خوشایندی نداشته باشید، ممکن است یک شبه تمام پس انداز خود را خرج کنید.

● توجه داشته باشید که اجناس ارزان در بلند مدت دیگر ارزان نیست

اگر از جمله افرادی هستید که با شعار اینکه این کالا واقعا ارزان است آن را خریداری می‌کنید، باید بدانید که در طول یک ماه این هزینه‌های خرد تبدیل به هزینه‌های هنگفتی می‌شوند.

● تحث تاثیر خدمات و تبلیغات سالن‌های آرایشی قرار نگیرید

 قبل از رفتن به آرایشگاه برنامه خود را مشخص کنید تا برای گرفتن خدمات اضافی وسوسه نشوید.

● قیمت فروشگاه‌ها را با هم مقایسه کنید

 از اولین فروشگاهی که وارد می‌شوید خرید نکنید. اگر وقت دارید می‌توانید بگردید و فروشگاهی را پیدا کنید که نسبت به بقیه تخفیف بیشتری را برای محصولاتش در نظر گرفته است.

● برای بهتر پس انداز کردن مراقب تغذیه خود باشید

 توجه داشته باشید که یک وعده غذای گرم در خانه هزینه کمتری  نسبت به صرف غذا در خارج از منزل دارد، بنابراین حتی اگر حوصله آشپزی کردن ندارید از غذاهای آسان پخت در خانه استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر در پس انداز کردن به مشکل برخوردید، نگران نباشید و صبر پیشه کنید. به مقدار پولتان در شروع پس انداز توجه نکنید زیرا با گذشت زمان سرمایه‌تان افزایش یافته و به استقلال مالی خواهید رسید. از هدف‌هایتان دست نکشید چون آنان در یک قدمی پیش رویتان قرار دارند.

                                                                                           

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید